Kritiikki | Antti Selkokari | Belgialaissyntyinen Agnès Varda kaihtoi aina luokitteluja. Maaliskuussa edesmenneen ohjaajan viimeinen elokuva on herkullinen, kaunis ja lystikäs.
Kritiikit
Heinäkuussa 80-vuotias Mavis Staples antoi äänensä ja elämänsä mustan väestönosan vapaustaistelulle
Kritiikki | Timo Kanerva | Yhdysvaltalainen soulveteraani ei ole koskaan sortunut tyhjään kikkailuun. Hän keskittyy aina tekstiin, laulun tarinaan ja sen välittämiin tuntoihin.
Kohti kesytöntä: Samuli Heimosen siisti koirasusikonsepti saa uutta voimaa piirrosten vilpittömyydestä
Kritiikki | Katri Kovasiipi | Samuli Heimosen näyttely Himmelblaussa alkoi ennen kuin edellinen Kangasala-talossa päättyi. Nyt häneltä nähdään jotain ihan uutta, piirroksia.
Satiiria naamioiden takaa ja harmaan sävyihin luottavia maisemia – kaksi maailmaa Haiharan Tallissa
Kritiikki | Katri Kovasiipi | Teemu Luodon veistokset ja Jukka Tuomisen maalaukset hakevat vuoropuhelua Haiharan Tallissa. Rinnakkaiselo menettelee, vaikka eri sävellajeissa mennään.
Elton Johnin värikkään elämäkertaelokuvan tärkein viesti on yksinkertainen: muistakaa halata lapsianne!
Kritiikki | Tero Alanko | Elton John oli riippuvainen alkoholista, huumeista, seksistä ja shoppailusta. Hän myös pukeutui hassusti ja sävelsi solkenaan unohtumattomia poplauluja.
Tanssivirtaa-festivaalin päätti yliherkkien ihmiskehojen juhla, jota katsoessa oli kuin eläintarhassa
Kritiikki | Alli Mattila | Nykytanssifestivaalin päätösteos Kanarialintu näyttämöllistää myrkyllisten tilojen aiheuttamaa oireilua. Yliherkkyydestä kumpuaa selviytymisen tansseja.