Kritiikki | Katri Kovasiipi | Kuvataiteilija irrottautuu totunnaisista maalauksen ääriviivoista teoksia reunustavilla kangaskääröillä, jotka korostavat marginaalien merkitystä.
Kritiikit
Tampere Filharmonia ja Silvestre Revueltas sytyttivät kuulijassa salamarakkauden lyömäsoittajakaartiin
Kritiikki | Kikka Holmberg | Tampere-talon Mayojen yössä kuultiin täydellistä rytminkäsittelyä, rentoa svengiä, latautunutta yhteissoittoa ja lennokkaita soolonpätkiä.
Liian pitkä perjantai – kotimainen sissikomedia sopii parhaiten humalaiselle pikkujouluyleisölle
Kritiikki | Valtteri Mörttinen | Karim Sahebin nollabudjetin tuotanto Pitkä perjantai on lähinnä sen tehneen työryhmän oma elämysmatka, jonka hauskuus ei välity yleisöön asti.
Peter Jacksonin elokuva näyttää ensimmäisen maailmansodan lapsisotilaat väreissä, kuin äsken nähtyinä
Kritiikki | Antti Selkokari | Taru sormusten herrasta- ja Hobitti-trilogiat ohjanneen Peter Jacksonin ensimmäinen dokumenttielokuva tekee eläviksi historialliset kuvat sadan vuoden takaa.
Koiranomistajan surrealistinen taisto jatkuu – John Wickin maailmassa kuka vain voi olla palkkamurhaaja
Kritiikki | Kaarina Lehtisalo | Kolmas John Wick -elokuva toistaa sarjan aiemmista osista tuttua nihilististä maailmankuvaa, mutta ei tuo tarinaan mitään kiinnostavaa uutta.
Mustaa valoa, valaistua pimeyttä – tietoisuus katoavaisuudesta hallitsee Petri Juntusen teosten maailmaa
Kuvataide | Katri Kovasiipi | Valokuvataiteilija tarkentaa katseen inhimillisten pyrkimysten saavutusten raunioille. Katoavatko ne osaksi pimeää ainetta? Onko se lohdullista vai kauhistuttavaa?





