Kritiikki | Erik Ahonen | Miksi duolevy? Miksi ei. 2000-luvulla on jazzissa eletty projektien aikaa. Levyt myyvät vähemmän, toisaalta kalliita studioita ei enää tarvita.
Kritiikit
Serlachius-museot nostavat taiteilijaparin testamenttaaman kokoelman arvoonsa yli 80 vuoden jälkeen
Kritiikki | Katri Kovasiipi | Olli (Olgan) ja Bucklan Ehrstöm ovat molemmat olleet lähes unohdettuja taiteilijoita ja suunnittelijoita. Ollin vuoksi tämä näyttely pitää nähdä.
Elvis & Onerva on hyvää tarkoittava elokuva rakkaudesta ja väärinymmärryksistä, mutta toteutus kompuroi
Kritiikki | Riikka Oksanen | Mikael Syrjälän esikoiselokuva on sympaattinen. Sen käsikirjoitus tuntuu kuitenkin viimeistelemättömältä ja hahmojen motiiveja joutuu arvailemaan.
Meryl Streep heittäytyy mukaan Big Little Lies -sarjan pyörteisiin – HBO-sarjan toinen kausi alkoi
Kritiikki | Kaarina Lehtisalo | Musta huumori syvenee entisestään suosikkisarjan toisella kaudella, kun suorapuheinen anoppi saapuu sotkemaan ”Montereyn viisikon” kuvioita.
Feenix-lintu ei vieläkään nouse ansaitsemiinsa korkeuksiin X-Men-elokuvasarjan päätösosassa
Kritiikki | Ville Aalto, Riikka Oksanen | Kaksi Kulttuuritoimituksen kriitikkoa kävi katsomassa sarjan oletetun päätösosan The Dark Phoenix. Sen jälkeen vaihdettiin ajatuksia.
Vuoden nuori taiteilija Nastja Säde Rönkkö kuvaa infoähkyä ja somepaastoa – yllättävä näkökulma puuttuu
Kritiikki | Janica Brander | Rönkkö vetäytyi netistä puoleksi vuodeksi. Elämä hidastui, ja kirjeisiin vastaaminen täytti päivät. Näyttely on esillä nyt Tampereen Taidemuseossa.