KONSERTTI | Vanhan kirkon konsertissa kuultiin Markku Klamin, Jennah Vainion ja Ilari Laakson kantaesitysten lisäksi klassikoita muun muassa Usko Meriläiseltä, Tampere Biennalen isältä.
Kritiikit
Kuolemantanssia elämänvoimaa etsien – arviossa kolmen huipputanssijan ensi-ilta Tampereen Työväen Teatterissa
TEATTERI | Voiko kolmen ihmisen läsnäolo täyttää suuren näyttämön? Kyllä voi. Sen tekevät nyt tanssijat Jorma Uotinen, Sirpa Suutari-Jääskö ja Jukka Haapalainen Tampereen Työväen Teatterissa.
Wasted palaa yhtä äkäisenä ja sulavasti kaahaavana kuin ennenkin – arviossa Modern Lie
LEVYT | Punkrockin konkarit herättelevät naapurustoa ajankohtaisiin epäkohtiin tinkimättömän tiukasti ja koukukkaasti yhdeksän vuoden levytystauon jälkeen ilmestyvällä albumillaan.
Monenlainen äitiys on Naomi Kawasen elokuvan keskeinen teema – arviossa Äidit
ELOKUVA | Pienen pojan adoptoineen pariskunnan elämään tulee muutos, kun kuusi vuotta myöhemmin heihin ottaa yhteyttä nuori nainen, joka ilmoittaa olevansa lapsen äiti.
Maalari on kuin elävä seismografi, joka toteuttaa tehtäväänsä taukoamatta – Anna Retulaisen näyttely Sara Hildénillä
KUVATAIDE | Anna Retulainen ei ole sensaatiohakuinen eikä sentimentaalinen taiteilija. Hänen aiheenaan on tavallinen arki, ja se on tarpeeksi. Tänään se on vielä enemmän: silkkaa juhlaa.
Perheenäitinä vaatimusten keskellä – arviossa Alba de Céspedesin Kielletty päiväkirja
KIRJAT | 1950-luvun Roomassa perheenäiti näkee kaupassa mustakantisen vihon ja ostaa sen päiväkirjakseen. Päiväkirjaan piirtyy terävä kuvaus perheenäidin ahdingosta aikuisten lasten ja keski-iän kriisissään kärvistelevän miehen vaatimusten kohteena.