TEATTERI | Ohjaaja Juha Kukkonen työryhmineen on rakentanut Kari Hotakaisen romaanin runsaista päänsisäisistä monologeista yllättävän toimivan kokonaisuuden, jonka keskiössä ovat investointipankkiiri Jukka Hopeaniemen menneisyys ja nykyhetki.
Teatteri
kritiikki
Torjunta on taitavaa taidetta eikä sitä ole pakko ymmärtää nauttiakseen siitä – arviossa Verdrängen Verdrängen Verdrängen
TEATTERI | Kahta vuosikymmentään juhliva Oblivia toi harvinaisen ja musiikillisen esityksensä Tampereen Työväen Teatterin Kellariteatteriin, mutta vain kahdeksi päiväksi.
Sydänojanpuro dokumentoi viiltävästi kaivoshankkeen aiheuttamaa kärsimystä – dokumentaarista teatteria Joensuun Pakkahuoneella
TEATTERI | Joensuun Pakkahuoneella vieraillut Sydänojanpuro on dokumentaarista teatteria, joka tuo koskettavalla tavalla esille Kajaanin lähellä sijaitsevan Jormuan useita vuosikymmeniä tekeillä olleen kaivoshankkeen vaikutuksia ihmisiin.
Kahvintuoksuinen näytelmä riemastutti Teatteri Jurkan intiimissä tilassa – arviossa Kun on tunteet
TEATTERI | Nätystä juuri valmistuneet Sofia Smeds ja Inke Koskinen ovat käsikirjoittaneen ja ohjanneet Maria Jotunin novelleihin perustuvan näytelmän, jossa he myös näyttelevät. Tulos on hykerryttävän mainio.
TTT:n Fransiskus ja Hildegard on hauska, mutta keinojen epämääräisyys ja toisto sammuttavat kolmen vartin jälkeen mielenkiinnon
TEATTERI | Eilisen kansikuvatytöt ja pojat, ikuiset selfiet elävät ikoneissa ja tarinoivat pyhimyselämäkerroissa Otso Kauton ohjaamassa Kellariteatterin ensi-illassa.
KOM-teatterin uusi ensemble loistaa filosofi Lou Salomén uskomattomassa tarinassa
TEATTERI | Lou Saloméssa on paljon samaa kuin samoin Aina Bergrothin kirjoittamassa Tahto-näytelmässä, joka kertoi hiihtäjä Aino-Kaisa Saarisesta. Molemmissa on kyse identiteetin etsinnästä ja oman minän löytämisestä.