TEATTERIKESÄ | Ennen vanhaan illalla sammutettiin valot, pidettiin rattoisaa hämäränhyssyä ja kerrottiin tarinoita. Olohuoneessa-konseptin idea on elvyttää kyläilyä ja kotoilua.
Teatteri
kritiikki
Kansallisteatterin Sokea piste esittää tärkeitä kysymyksiä, mutta vastausyritykset hukkuvat ylilyövän toteutuksen alle
TEATTERIKESÄ | Suomen Kansallisteatterin dokumentaarinen esitys lupaa paljon, mutta toteutus ei tee oikeutta kiinnostavalle journalistiselle työlle.
Taisto Reimaluoto säteilee lavalla ja siirtää valon suoraan katsojan sydämeen – arviossa Onnellisinta on olla onnellinen
TEATTERIKESÄ | Taisto Reimaluodon monologi Onnellisinta on olla onnellinen on näyttelijätyön ja tekstin yhteistä juhlaa. Tätä on teatteri, joka tekee hyvää.
Neiti arkkitehti – tekemisistään terveen ylpeä Wivi Lönn oli useille mieskollegoille ja rahoittajille kauhistus
TEATTERI | Tamperelaisten harrastajien Eliisa-teatteri esitti osana Teatterikesän OFF-ohjelmistoa muistoja Wivi Lönnin Tampereen-vuosista sanoin ja sävelin.
All Inclusive on terävä tutkimus sodan estetisoinnista taidemarkkinoilla – ironiaa ja itsekritiikkiä Teatterikesässä
TEATTERIKESÄ | Julian Hetzelin ohjaamassa hollantilais-belgialaisessa esityksessä ironisoidaan taidemarkkinoita ja törmäytetään eri kokemusmaailmoja.
Alku keskikohta loppu väittää, että teatteri on huonoa – ja kumoaa väitteensä olemassaolollaan
TEATTERIKESÄ | Arni Rajamäen Tampereen Työväen Teatterin Kellariteatterissa esitetty opinnäytetyö tarjoaa osuvaa kritiikkiä teatterin ja yhteiskunnan normatiivisuudesta.