TEATTERI | Aki Sirkesalon lauluihin perustuva musikaali on Valkeakosken kaupunginteatterin oma keitos. Se on lähes terapeuttisen lämmin ja elvyttää nuupahtanutta mielialaa.
Teatteri
kritiikki
Taitavat muusikot olisivat tarvinneet vahvemman tarinan – arviossa Valkeakosken kaupunginteatterin Sata kesää, tuhat yötä
TEATTERI | Valkeakoskella esitetään intiimiä minimusikaalia, johon mahtuu lauluja muusikoista B.B. Kingistä Lauri Tähkään. Kurkistus sotkuiseen treenikämppään tuo letkeän pikkujoulumielen.
Nätyn kolmannen vuosikurssin opinnäyte NoLoVe – hommage à Valto Laitinen yltää parhaimmillaan musikaalin mittasuhteisiin
TEATTERI | Teatterimontussa nähty Nätyn kantaesitys tekee hyvin oikeutta Pariisissa suurimman osan elämästään asuneen säveltäjän Valto Laitisen musiikille.
Suomen johtavaksi Nickelback-asiantuntijaksi päätyneen Salli Anttosen monologi yltyy karnevaaliksi ja keskittyy välillä luennoksi
TEATTERI | Joensuulainen tutkija ja muusikko Salli Anttonen pohtii monologissaan uskottavuutta koskettavalla, naurattavalla ja hyvin samaistuttavalla tavalla.
Trippi sielun syvyyksiin – arviossa Ryhmäteatterin kantaesitys Jumalan sana
TEATTERI | Ohjaaja Juha Kukkonen työryhmineen on rakentanut Kari Hotakaisen romaanin runsaista päänsisäisistä monologeista yllättävän toimivan kokonaisuuden, jonka keskiössä ovat investointipankkiiri Jukka Hopeaniemen menneisyys ja nykyhetki.
Torjunta on taitavaa taidetta eikä sitä ole pakko ymmärtää nauttiakseen siitä – arviossa Verdrängen Verdrängen Verdrängen
TEATTERI | Kahta vuosikymmentään juhliva Oblivia toi harvinaisen ja musiikillisen esityksensä Tampereen Työväen Teatterin Kellariteatteriin, mutta vain kahdeksi päiväksi.