ARVOSTELU | Nouseeko Sanna Komin leppoisan viikonloppuaamun herätys lopulta edellisillan syntien synnyttämään krapulaan? We Said We Didn’t Know But We Knew -albumi ansaitsee liki täydet pisteet.
Levyt
kritiikki
Lykantropin Tales To Be Told on tyylikäs ja verevä aikamatka menneeseen
ARVOSTELU | Ruotsalaisen folkrock-yhtyeen kolmosalbumi ajaa isosti ja energisesti mutta pehmeällä melankolialla. Esikuvia Jethro Tullista Blue Öyster Cultiin ja The Mamas And The Papasiin on helppo nostaa esiin.
Hölskyy ja läikkyy – Avaruksen kokeellinen oluttranssipsykedelia jumittaa yllättävän lämpimästi
ARVOSTELU | Onko psykedeliafolkin konkarin livevedossa imua vai jääkö Avaruksen trippi pulputtavaksi taustatapetiksi? Avain lienee sulkea silmät ja hypätä kyytiin, Ilkka Valpasvuo kirjoittaa.
Bluesin saarnamies yksin valokeilassa – arvostelussa Faarao Pirttikankaan musiikillinen Tomumaja
ARVOSTELU | Faarao Pirttikankaan raaka ja tyly bluessaarnaus korostuu entisestään uraa kertaavalla soololevyllä. Tomumaja toimii musiikillisen uran läpileikkauksena, ytimekkäänä ”tomumajana” siitä mistä artistin maailmassa on kyse.
Laura Veirsin My Echo ja kuinka kaiken hajoamisesta voi syntyä jotain kaunista
ARVOSTELU | Yhdysvaltalaisen folk-artisti Laura Veirsin ääni luo kauneutta myös alakuloisemmista hetkistä.
M hakee itseään kolmannella albumillaan – Punainen ovi jatkaa tuttua linjaa, muttei yllä edeltäjiensä tasolle
ARVOSTELU | Minja Kosken upeasti väreilevä laulu ja sen heleän melodisuuden haastaminen tummemmilla sävyillä on ollut M:n ydin. Se on yhtyeen kolmannella levyllä hiukan hukassa.