LEVYT | Collisions on kitaristi Olli Haaviston ensimmäinen sooloalbumi kahdeksaantoista vuotee. Se soi kaunista ja rouheaa juurimusiikkia, joka suo instrumenteille ja kuuntelijansa ajatuksille tilaa. Nuottien lomassa pilkahtelee toivo.
Levyt
kritiikki
Trumpetisti Verneri Pohjolan oma ääni kuuluu uudella The Dead Don’t Dream -levyllä entistä kirkkaammin
ARVOSTELU | Verneri Pohjolan The Dead Don’t Dream on trumpetistin hallittu ja tarkoin mietityltä kuulostava soololevy, jolla hieno yhtye on säestäjän roolissa.
Neiti Olga -yhtyeen levyllä kitarat ovat usein meluisia ja vahvasti efektoituja – ja niitä on paljon
Arvostelu | Tero Alanko | Neiti Olga -yhtye toteuttaa monia shoegazen esteettisiä ihanteita. Onnistunut Minä, aina -esikoisalbumi kuulostaa mietityltä mutta ei hengettömältä.
Suomen ja Ruotsin heleä rakkauslapsi Vasas flora och fauna on aivan kärkitekijöitä omassa sarjassaan
Arvostelu | Ilkka Valpasvuo | Vasas flora och faunan kolmosalbumi Möte med skogsgardisterna täydentää suomenruotsalaisen yhtyeen hienoa indiefolkpop-uraa heleillen intiimisti.
Kontrabasisti Antti Lötjönen julkaisee sooloesikoisensa karanteenievakosta, kun virus vei häneltä työt
Arvostelu | Sami Nissinen | Antti Lötjönen ei julistaudu Quintet East -levyllään jazzin uudistajaksi, mutta onnistuu tekemään kunniaa esikuvilleen sekä kontrabassolle.
Hexvesselin noitarumpu ei kutsu leirinuotiolle tanssimaan, vaan vaipumaan mystiseen mielenrauhaan
Arvostelu | Tommi Liljedahl | Hexvesselin viides albumi Kindred houkuttelee syvemmälle lumottuun metsään, jossa soiva musiikki ei ole sammaloitunutta ja naavoittunutta, vaan ikuista.