KIRJAT | Eeva-Liisa Manner on rakastettu runoilija, kirjailija ja kääntäjä. Marja-Leena Tuurnan elämäkerta käy läpi Mannerin elämän vaiheet ja suhteuttaa niitä Mannerin kirjalliseen tuotantoon.
Mikko Saari
Yksinäisenä naisena maailman ympäri 1890-luvulla – arviossa Nellie Blyn 1800-luvun lopun bestseller
KIRJAT | Yksinäisen naisen matka halki Brittiläisen imperiumin ennätysnopeudella on sujuvalukuinen ajankuva, josta loistaa aikakauteen sisäänrakennettu rasismi ja humoristinen tarkkailu ja humoristinen kanssamatkustajien ja matkaolojen tarkkailu.
Levykatsaus: Blood Red Shoes, Fickle Friends, FKA Twigs, Kyla La Grange
MUSIIKKI | Mikko Saaren kokoamassa levykatsauksessa kuunnellaan neljää tuoretta pop- ja rockalbumia brittitekijöiltä. Mukaan mahtuu niin synkkää rockia, genrerajoja ylittävää kokeilua kuin pesukonebiittiä.
Marko Hautalan ensimmäinen novellikokoelma on tasaisen karmivaa tavaraa – arviossa Kuolleiden valssi
KIRJAT | Kauhua on perinteisesti tarjoiltu novellimitassa. Suomalaisen kauhukirjallisuuden kuningas Marko Hautala ei ole juuri novelleja julkaissut, mutta nyt tilanne korjaantuu. Kuolleiden valssi on selkäpiitä karmiva kokoelma.
Ulos surmanajopallosta – arviossa tanskalaisartisti MØ:n kolmas albumi Motordrome
LEVYT | Tanskalainen MØ tekee kolmannella levyllään monipuolista elektronista popmusiikkia, joka tanssittaa, herättää tunteita ja toimii artistille kanavana pois paniikkikohtauksista ja kiertue-elämän käristämistä hermoista.
Norjalainen feministinen popsensaatio – arviossa Auroran The Gods We Can Touch
LEVYT | Norjalainen Aurora Aksnes sorvaa modernia popmusiikkia feministisellä sanomalla ja uskomattomalla taidolla. Kolmosalbumi The Gods We Can Touch esittelee Auroran parasta osaamista tähän asti ja on täynnä hittejä.