Arvostelu | Sirpa Pääkkönen | Sebastian Fagerlundin säveltämä ooppera palasi täksi syksyksi Kansallisoopperan näyttämölle. Sofie von Otterin korvasi nyt Charlotte Hellekant.
Kritiikit
Scorsese on aikamme merkittävin elokuvataiteilija – ylipitkä The Irishman silti melkein epäonnistuu
Arvostelu | Kaarina Lehtisalo | Martin Scorsesen Netflixille ohjaama ensi-iltaelokuva The Irishman on tylsä ja sekava, ja lunastaa olemassaolonsa vasta viimeisen tunnin aikana.
Sorin Sirkuksen joulushow huikaisee – Soriferian tuomalla valolla pärjää pahimpien kaamosviikkojen yli
Arvostelu | Kaisa Järvelä | Yli 20 sirkuslaisen taidonnäyte Soriferia on osoitus siitä, kuinka upeaa työtä rahoitusvaikeuksien kanssa kamppaileva Sorin Sirkus Tampereella tekee.
Viimeisen tanssin taika – Leonard Cohenin musiikillinen muistokirjoitus on vavahduttava kuuntelukokemus
Arvostelu | Ilkka Valpasvuo | Leonard Cohenin karheasti lausuva laulu saa arvoisensa käärinliinan Thanks for the Dance -albumilla edesmenneen lauluntekijän pojan Adamin käsissä.
Fiktio on faktaa – J.P. Laitisen esikoisromaani Lume kertoo tutkijasta, joka oivaltaa fiktion merkityksen
Arvostelu | Erkki Kiviniemi | J.P. Laitisen Lume kertoo tutkijasta, joka irrottautuu yliopistojen kuvioista ja ryhtyy tutkimaan ihmistä omien havaintojensa perusteella.
Arvostelussa Kolme sekuntia – ruotsalaisen menestysjännärin siirto New Yorkiin syö tarinan uskottavuutta
Arvostelu | Kaarina Lehtisalo | Ruotsalaisdekkaristien Anders Roslundin ja Börge Hellströmin kirjan kiinnostavista aineksista on keitetty kokoon keskinkertainen rikollisdraama.