TEATTERI | Joensuulainen tutkija ja muusikko Salli Anttonen pohtii monologissaan uskottavuutta koskettavalla, naurattavalla ja hyvin samaistuttavalla tavalla.
Teatteri
kritiikki
Trippi sielun syvyyksiin – arviossa Ryhmäteatterin kantaesitys Jumalan sana
TEATTERI | Ohjaaja Juha Kukkonen työryhmineen on rakentanut Kari Hotakaisen romaanin runsaista päänsisäisistä monologeista yllättävän toimivan kokonaisuuden, jonka keskiössä ovat investointipankkiiri Jukka Hopeaniemen menneisyys ja nykyhetki.
Torjunta on taitavaa taidetta eikä sitä ole pakko ymmärtää nauttiakseen siitä – arviossa Verdrängen Verdrängen Verdrängen
TEATTERI | Kahta vuosikymmentään juhliva Oblivia toi harvinaisen ja musiikillisen esityksensä Tampereen Työväen Teatterin Kellariteatteriin, mutta vain kahdeksi päiväksi.
Sydänojanpuro dokumentoi viiltävästi kaivoshankkeen aiheuttamaa kärsimystä – dokumentaarista teatteria Joensuun Pakkahuoneella
TEATTERI | Joensuun Pakkahuoneella vieraillut Sydänojanpuro on dokumentaarista teatteria, joka tuo koskettavalla tavalla esille Kajaanin lähellä sijaitsevan Jormuan useita vuosikymmeniä tekeillä olleen kaivoshankkeen vaikutuksia ihmisiin.
Kahvintuoksuinen näytelmä riemastutti Teatteri Jurkan intiimissä tilassa – arviossa Kun on tunteet
TEATTERI | Nätystä juuri valmistuneet Sofia Smeds ja Inke Koskinen ovat käsikirjoittaneen ja ohjanneet Maria Jotunin novelleihin perustuvan näytelmän, jossa he myös näyttelevät. Tulos on hykerryttävän mainio.
TTT:n Fransiskus ja Hildegard on hauska, mutta keinojen epämääräisyys ja toisto sammuttavat kolmen vartin jälkeen mielenkiinnon
TEATTERI | Eilisen kansikuvatytöt ja pojat, ikuiset selfiet elävät ikoneissa ja tarinoivat pyhimyselämäkerroissa Otso Kauton ohjaamassa Kellariteatterin ensi-illassa.