TEATTERI | Miten kulttimainetta nauttiva vuoden 1994 road movie Priscilla, aavikon kuningatar taipuu näyttämöteokseksi? Taipuuhan se, ja nimenomaan musikaalin ehdoilla.
Teatteri
kritiikki
Pia Piltz on magneetti ja voima, jonka ympärille muut saavat luvan asettua kuin hovin etiketissä – arviossa Anastasia
TEATTERI | Tampere sai oman prinsessan. Viihdyttämisen kuninkaalliset mitat täyttävä siniverinen ja -pukuinen syttyi Tampereen Teatterin päänäyttämölle teatterikauden alkajaisiksi.
Uusia näkökulmia ja epätavallisia keskustelun avauksia – Farm Fatale ja Pasionaria Teatterikesässä
TEATTERIKESÄ | Teatterikesä pääsi jatkamaan pitkää traditiotaan ja toi festivaalille kansainvälisiä vieraita parin vuoden tauon jälkeen. Hyvä niin. Yhteistä teoksille on ihmisten katoaminen dystopiauhan alla olevista maailmoista.
Ventovieraanvaraisuutta, tankotanssia, korvapuusteja ja kansallispukuja – arviossa Kotiteatterin Olohuoneessa
TEATTERIKESÄ | Ennen vanhaan illalla sammutettiin valot, pidettiin rattoisaa hämäränhyssyä ja kerrottiin tarinoita. Olohuoneessa-konseptin idea on elvyttää kyläilyä ja kotoilua.
Kansallisteatterin Sokea piste esittää tärkeitä kysymyksiä, mutta vastausyritykset hukkuvat ylilyövän toteutuksen alle
TEATTERIKESÄ | Suomen Kansallisteatterin dokumentaarinen esitys lupaa paljon, mutta toteutus ei tee oikeutta kiinnostavalle journalistiselle työlle.
Taisto Reimaluoto säteilee lavalla ja siirtää valon suoraan katsojan sydämeen – arviossa Onnellisinta on olla onnellinen
TEATTERIKESÄ | Taisto Reimaluodon monologi Onnellisinta on olla onnellinen on näyttelijätyön ja tekstin yhteistä juhlaa. Tätä on teatteri, joka tekee hyvää.