TEATTERIKESÄ | Julian Hetzelin ohjaamassa hollantilais-belgialaisessa esityksessä ironisoidaan taidemarkkinoita ja törmäytetään eri kokemusmaailmoja.
Teatteri
kritiikki
Alku keskikohta loppu väittää, että teatteri on huonoa – ja kumoaa väitteensä olemassaolollaan
TEATTERIKESÄ | Arni Rajamäen Tampereen Työväen Teatterin Kellariteatterissa esitetty opinnäytetyö tarjoaa osuvaa kritiikkiä teatterin ja yhteiskunnan normatiivisuudesta.
Queer-Baby tuulettaa stereotypioita ja kesäteatteria – arviossa Helsingin Ylioppilasteatterin ensi-ilta
TEATTERI | Ylioppilasteatterin tulkinta Cry-Babysta esittää parhaimmillaan viiltävää parodiaa ennakkoluuloista seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjä kohtaan.
Utran Uuden Teatterin farssiparodiassa parasta on hyvässä vedossa oleva livebändi – arviossa Isojako
TEATTERI | Antti Heikkisen ja Ilja Tepon käsikirjoittama musiikkikomedia Isojako on konstailematonta viihdettä, eikä se yritä mitään muuta ollakaan.
Airan 95 vuotta alle kahdessa tunnissa – Valkeakosken musikaalissa on pikakelaus päällä, mutta viihtymistä se ei haittaa
TEATTERI | Kun Paavo Noponen menetti Aira Samulinin Ekku Peltomäelle, hän haastoi tämän kaksintaisteluun. Sen piti tapahtua asein Helsingin Vanhan kirkon puistossa, ja panoksena oli tietenkin Aira.
Suomen hevosen ajankohtaisen ajaton huumori on mustaa paletin kaikissa väreissä – arvio Pyynikin ensi-illasta
TEATTERI | Sirkku Peltolan klassikko istuu kesäteatteriinkin, toimii hyvänä muistinvirkistyksenä ja virittää odotukset korkealle ensi vuodelle, kun trilogia saa jo viidennen osansa.