Arvostelu | Aksu Piippo | Bändin syksyn ainoa keikka kotikentällä on yhteisöllinen saunaretki intiimistä rajattomaan. Aksu Piippo hikoili eturivissä, mutta ylimmällä lauteella.
Konsertit
kritiikki
Tampere Filharmonian syyskausi käynnistyi vimmaisilla ja viimeistellyillä Prokofjev-tulkinnoilla
Kritiikki | Kikka Holmberg | Viulisti Valeriy Sokolov toi intensiivisessä soitossaan esille Prokofjevin melodioiden viiltävän kauneuden. Santtu-Matias Rouvali johti orkesteria.
Kateellinen tamperelainen kysyy: Miksi rokki löytää tiensä Tampereelle, vaan ei barokki?
Kritiikki | Kari Pitkänen | Miksi huippuluokan barokkiorkestereita pitää aina matkustaa kuuntelemaan Pirkanmaalta jonnekin muualle – kuten viikonloppuna Turun musiikkijuhlille?
Rammsteinin viimeisen päälle virheettömän visuaalisuuden keskeltä löytyy sympaattista kökköyttä
Kritiikki | Jussi Kareinen | Saksalainen industrial-metallin jättiläinen toi ”kaikkien aikojen spektaakkeliksi” mainostetun kiertueensa kahdeksi illaksi Ratinan stadionille.
Lauantai-ilta Olympiassa: Risto alkupalana, pääruokana Ninni Forever Band?
Kritiikki | Ilkka Valpasvuo | Tampereen Olympiassa tarjoiltiin lauantai-iltana kaksi suomeksi laulavaa yhtyettä, joiden musiikissa ja soittajissa on paljon yhtymäkohtia.
Ilmiö 2019 tarjosi vaihtoehtoisen musiikin kirjon: Jari Raaste, Karina ja Aave Maria erottuivat
Kritiikki |Gaius Turunen| Turussa järjestetyn Ilmiön pääesiintyjänä oli saksalaisen kokeellisen musiikin edelläkävijä Michael Rother. Kotimaisen annin osalta skaala oli laaja.