Kritiikki | Katri Kovasiipi| Parhaimmillaan hämeenlinnalaistaiteilija on syventyessään puutarhan kasveihin, joissa yhdistyy kesäpäivän huumaava valo lakastumisen enteisiin.
Katri Kovasiipi
Kantavatko edesmenneen esineet muistoja, ja milloin ne muuttuvat vain miksi tahansa tavaroiksi?
Kritiikki | Katri Kovasiipi | Pauliina Waris piirtää ja maalaa läpikuultavin vedoin kierrätetylle vanerille, joka saa tärkeän roolin. Runollisiin teosnimiin yhdistyessään arkiset esineet kasvavat tarinoiksi.
”Mitä minusta jää?” – Harri Kemppainen käsittelee yhtä ihmisyyden olennaisimmista kysymyksistä
Kritiikki | Katri Kovasiipi | Nykyajan näyttely tuntuu ensin epätasaiselta, tavanomaiselta, ei kovin koskettavalta. Pysähtyminen ja asioiden yhdistely tuo asenteeseen muutoksen.
Irti nelikulmion ylivallasta: Mia Saharla murtaa maalauksen muotoperinteitä taustakangasta taitellen
Kritiikki | Katri Kovasiipi | Kuvataiteilija irrottautuu totunnaisista maalauksen ääriviivoista teoksia reunustavilla kangaskääröillä, jotka korostavat marginaalien merkitystä.
Mustaa valoa, valaistua pimeyttä – tietoisuus katoavaisuudesta hallitsee Petri Juntusen teosten maailmaa
Kuvataide | Katri Kovasiipi | Valokuvataiteilija tarkentaa katseen inhimillisten pyrkimysten saavutusten raunioille. Katoavatko ne osaksi pimeää ainetta? Onko se lohdullista vai kauhistuttavaa?
Hämärä kastepisarainen alkumetsä, hetkeään odottava Sudenmorsian – Taru Mäntysen veistoksissa on magiaa
Kritiikki | Katri Kovasiipi | Jos ehdit käydä Tampereella vain yhdessä näyttelyssä ja mietit, mikä niistä olisi koettava, vastaus on helppo: Taru Mäntysen Kulkijan näyt Tampereen taidemuseon pohjakerroksessa.