Kritiikki | Alli Mattila | Nykytanssifestivaalin päätösteos Kanarialintu näyttämöllistää myrkyllisten tilojen aiheuttamaa oireilua. Yliherkkyydestä kumpuaa selviytymisen tansseja.
Kritiikit
Kantavatko edesmenneen esineet muistoja, ja milloin ne muuttuvat vain miksi tahansa tavaroiksi?
Kritiikki | Katri Kovasiipi | Pauliina Waris piirtää ja maalaa läpikuultavin vedoin kierrätetylle vanerille, joka saa tärkeän roolin. Runollisiin teosnimiin yhdistyessään arkiset esineet kasvavat tarinoiksi.
Syntymäpäiväjuhlat on matka ihmismielen sokkeloihin ja yksilön ja yhteiskunnan väliseen dynamiikkaan
Kritiikki | Hanna Telakoski | Saako ihminen rauhaa edes itseltään, kysyy Tukkateatterin oikealla tavalla kaoottinen sovitus Pinterin ensimmäisestä ja suosituimmasta näytelmästä.
Uusi Aladdin on ihana ja kamala — animaation virheitä hieman putsaillaan, mutta fantastisuus puuttuu
Kritiikki | Riikka Oksanen | Robin Williamsin persoonaa ei kukaan voi jäljitellä, mutta Aladdinin naissankari saa sentään modernimman käsittelyn.
Valon ja puutarhan maalari: Jouni Pajavuori tallentaa maalauksiinsa samaa valoa, jonka jo Edelfelt näki
Kritiikki | Katri Kovasiipi| Parhaimmillaan hämeenlinnalaistaiteilija on syventyessään puutarhan kasveihin, joissa yhdistyy kesäpäivän huumaava valo lakastumisen enteisiin.
Juha Siro kirjoittaa hillitysti hirveyksistä – Yllämme kaartuva taivas on kuvaus propagandan voimasta
Kritiikki | Erik Ahonen | Tamperelaiskirjailija kuvaa kuudennessa romaanissaan propagandan voimaa niin 1930- kuin 2020-luvullakin. Näkymät ovat synkkiä, mutta toivokin vilahtaa.