Kritiikki | Antti Selkokari | Samppa Batalin lämminhenkinen pienen budjetin elokuva saa jännittämään löytyykö tylyjen suomalaisten keskuudesta enää murustakaan ystävällisyyttä.
Kritiikit
Menestys on vähän muutakin kuin asennekysymys – Paranoidin optimistin hohto ei ole himmennyt lainkaan
Kritiikki | Kari Pitkänen | Nokian ja F-Securen Risto Siilasmaan kirja on yksi merkittävimmistä yritysjohtamisen ja ylipäätään elämäntaidon oppaista, joita Suomessa on julkaistu.
Rohypnolia ja vanhoja pitsejä – The Crying Game -ohjaajan ensi-iltaelokuva on pahankurista pastissia
Kritiikki | Valtteri Mörttinen | Neil Jordanin työtahti on ollut viime vuosikymmenillä harvaa, mutta irlantilaisohjaaja palaa kankaille rytinällä. Gretan pääosissa nähdään Chloë Grace Moretz ja Isabelle Huppert.
Hämärä kastepisarainen alkumetsä, hetkeään odottava Sudenmorsian – Taru Mäntysen veistoksissa on magiaa
Kritiikki | Katri Kovasiipi | Jos ehdit käydä Tampereella vain yhdessä näyttelyssä ja mietit, mikä niistä olisi koettava, vastaus on helppo: Taru Mäntysen Kulkijan näyt Tampereen taidemuseon pohjakerroksessa.
Toisista tietämättä, toisista välittämättä – Pölyä-kokoelma pöyhii suomalaisen uuden aallon kummajaisia
Kritiikki | Tero Alanko | 1970- ja 1980-luvun taitteessa Suomessa äänitettiin myös epävireistä leikkiä, alkeellista noisea, ambient-viritelmiä ja monella tavalla vääntynyttä poppia.
Pakolaiset helvetin odotushuoneessa – Transitissa kaivataan kadotettuja ja pyritään pois Marseillesta
Kritiikki | Riikka Oksanen | Christian Petzoldin elokuva tuo toisen maailmansodan ajan tarinan pakolaisuudesta taitavasti nykyaikaan, mutta kadottaa samalla jotain ihmisyydestä.