Kritiikki | Riikka Oksanen | Son of Saul -ohjaaja László Nemes näyttää Itävalta-Unkarin painajaismaisen tunnelman ensimmäisen maailmansodan aattona vaaroja uhkaavan yksilön silmin.
Kritiikit
Irti nelikulmion ylivallasta: Mia Saharla murtaa maalauksen muotoperinteitä taustakangasta taitellen
Kritiikki | Katri Kovasiipi | Kuvataiteilija irrottautuu totunnaisista maalauksen ääriviivoista teoksia reunustavilla kangaskääröillä, jotka korostavat marginaalien merkitystä.
Tampere Filharmonia ja Silvestre Revueltas sytyttivät kuulijassa salamarakkauden lyömäsoittajakaartiin
Kritiikki | Kikka Holmberg | Tampere-talon Mayojen yössä kuultiin täydellistä rytminkäsittelyä, rentoa svengiä, latautunutta yhteissoittoa ja lennokkaita soolonpätkiä.
Liian pitkä perjantai – kotimainen sissikomedia sopii parhaiten humalaiselle pikkujouluyleisölle
Kritiikki | Valtteri Mörttinen | Karim Sahebin nollabudjetin tuotanto Pitkä perjantai on lähinnä sen tehneen työryhmän oma elämysmatka, jonka hauskuus ei välity yleisöön asti.
Peter Jacksonin elokuva näyttää ensimmäisen maailmansodan lapsisotilaat väreissä, kuin äsken nähtyinä
Kritiikki | Antti Selkokari | Taru sormusten herrasta- ja Hobitti-trilogiat ohjanneen Peter Jacksonin ensimmäinen dokumenttielokuva tekee eläviksi historialliset kuvat sadan vuoden takaa.
Koiranomistajan surrealistinen taisto jatkuu – John Wickin maailmassa kuka vain voi olla palkkamurhaaja
Kritiikki | Kaarina Lehtisalo | Kolmas John Wick -elokuva toistaa sarjan aiemmista osista tuttua nihilististä maailmankuvaa, mutta ei tuo tarinaan mitään kiinnostavaa uutta.