ARVOSTELU | Suomen omaäänisin ohjaaja Klaus Härö on onnistunut tekemään elokuvan henkilökohtaisimmasta aiheesta mitä kuvitella saattaa, läheisen kuolemasta. Elämää kuoleman jälkeen palaa teattereihin uusintaensi-iltana.
Kritiikit
Kumpi kahdesta Carmenista vie voiton? Kriitikko katsoi klassikon Tampereella oopperana ja Helsingissä balettina
Arvostelu | Merja Koskiniemi | Maailman ehkä tunnetuin ooppera Carmen esitettiin helmikuussa Tampere-talossa oopperana ja Helsingissä Suomen kansallisbaletissa balettina.
Vanha schäferi ilmestyi – Tervetuloa takaisin, Marjo Leinonen ja Viranomaiset!
Arvostelu | Eros Gomorralainen | Marjo Leinonen ja Viranomaiset rullaa tuoreella Vanha Schäferi -albumillaan rätväkkää ja juurevaa rockia kokemuksen tuomalla varmuudella.
The Invisible Manin pääroolissa on nyt nainen – Elisabeth Moss kamppailee näkymätöntä uhkaa vastaan
Arvostelu | Kaarina Lehtisalo | Universalin klassikkohahmo on uutuuselokuvassa sivuosassa. Alkuperäistarinasta on jäljellä tiedemiehen sukunimi Griffin ja julma psykopaattiluonne.
Melankoliaa ja hymyjä – Lasten hautausmaa Tampereen Klubilla
Arvostelu | Eros Gomorralainen | Lasten hautausmaa muistutti Tampereen Klubilla, ettei metronomintarkkuus ole aina olennaista. Susien lauma voitetaan toimivalla tiimityöllä.
Onnea etsimässä, elämää piazzalla – Miltä italialainen nykytaide näyttää Mäntässä?
Arvostelu | Marja-Liisa Torniainen | Italian nykytaidetta ei yleisesti ottaen Suomessa tunneta. Serlachius-museo Gösta paikkaa vajetta kiitettävästi Onnea etsimässä -näyttelyllä.