Kuvataide | Marja-Liisa Torniainen | Juhani Harrin maaginen kosketus transfiguroi materian korkeampaan ulottuvuuteen. Hän muuntaa hylkytavarat kallisarvoisiksi aarteiksi.
Kritiikit
Tukkateatterin Monsteri olohuoneessa ei vakuuta, mutta tietyt kohtaukset pelastavat mahalaskulta
Arvostelu | Hanna Telakoski | Monsteri olohuoneessa -näytelmän oivaltava viesti on kuvaus elämästä eräänlaisena Tetris-pelinä, jossa palasia yritetään saada oikeille paikoilleen.
Arttu Haglundin esikoiselokuva Poissa sisältää kaikki kulttielokuvan ainekset
Arvostelu | Kaarina Lehtisalo | Avi Heikkisen ideoimassa ja Arttu Haglundin ohjaamassa pienen budjetin Poissa-elokuvassa kiteeläinen perheenisä teleporttaa eri puolille maapalloa.
Kypsää, väkevää ja kiihkeää kasvattelua – Iro Haarla Quartet vieraili Tampereen G Livelabissa
Arvostelu | Konsertti | Pianisti Iro Haarlan Quartet-kokoonpanossa soittavat hänen lisäkseen saksofonisti Juhani Aaltonen, basisti Ulf Krokfors ja rumpali Markku Ounaskari.
Olemmeko tulevaisuudessa palikat niskassa? Tanssiteatteri MD:n Aavevieraat ensi-illassa Hällä-näyttämöllä
Arvostelu | Aino-Maria Kangas | Tanssi ja lavastus muotoutuvat tiiviiksi kokonaisuudeksi Samuli Roinisen koreografiassa. Riisuttu ja hallittu maailma on Aavevieraat-teoksen vahvuus.
Saharan Hendrixin aavikkobluesissa soi autiomaan ääretön autius – Mdou Moctar ja Maajo G Livelabissa
Arvostelu | Samuli Huttunen | Tuareg-kitaristi Mdou Moctaria ei syyttä nimitetä Saharan Hendrixiksi. Bändin aavikkoblues on psykedeelistä ja ääretöntä kuin autiomaa.