KIRJAT | Marko Kilpi ei tuhlaa aikaa kertaukseen Undertaker-sarjan viidennessä osassa. Ellei edellisiä osia ole lukenut tai ne eivät ole jättäneet pysyviä muistijälkiä, ei Kuolemanpelosta ymmärrä mitään.
Kritiikit
Pitkä uni, mutkitteleva juoni ja absurdi maailma – arviossa Tiina Poutasen romaani Pyörävaras
KIRJAT | Tiina Poutasen ensimmäinen romaani Pyörävaras on näennäisen kepeä ja juonellinen, mutta rakentuu selittelemättä maailmankuvalle, jossa huoleton aktiivisuus yhdistää monimutkaiset toimintaryppäät luonnonmukaiseksi tapahtumavirraksi.
Torjunta on taitavaa taidetta eikä sitä ole pakko ymmärtää nauttiakseen siitä – arviossa Verdrängen Verdrängen Verdrängen
TEATTERI | Kahta vuosikymmentään juhliva Oblivia toi harvinaisen ja musiikillisen esityksensä Tampereen Työväen Teatterin Kellariteatteriin, mutta vain kahdeksi päiväksi.
Laura Laakson kolmas romaani kiehtoo ja kiertyy itseensä – arviossa Suureita ja pieneitä
KIRJAT | Tekijänsä kolmas teos on edeltäjiään epätasaisempi mutta kiehtova lukukokemus. Laakso kirjoittaa assosiaatioiltaan villiä tekstiä, joka vaatii lukijaltaan keskittymistä.
Sydänojanpuro dokumentoi viiltävästi kaivoshankkeen aiheuttamaa kärsimystä – dokumentaarista teatteria Joensuun Pakkahuoneella
TEATTERI | Joensuun Pakkahuoneella vieraillut Sydänojanpuro on dokumentaarista teatteria, joka tuo koskettavalla tavalla esille Kajaanin lähellä sijaitsevan Jormuan useita vuosikymmeniä tekeillä olleen kaivoshankkeen vaikutuksia ihmisiin.
Philip Glass Ensemble tarjoili ankaraa äänivyörytystä – arvio Savoy-teatterin konsertista
KONSERTTI | Philip Glassin musiikki on aivoruokaa; se saa määrätietoisella toistollaan harmaantuneet synapsit ja sakkaantuneet ajatusnesteet liikkeelle.





