Kritiikki | Valtteri Mörttinen | Karim Sahebin nollabudjetin tuotanto Pitkä perjantai on lähinnä sen tehneen työryhmän oma elämysmatka, jonka hauskuus ei välity yleisöön asti.
Kritiikit
Peter Jacksonin elokuva näyttää ensimmäisen maailmansodan lapsisotilaat väreissä, kuin äsken nähtyinä
Kritiikki | Antti Selkokari | Taru sormusten herrasta- ja Hobitti-trilogiat ohjanneen Peter Jacksonin ensimmäinen dokumenttielokuva tekee eläviksi historialliset kuvat sadan vuoden takaa.
Koiranomistajan surrealistinen taisto jatkuu – John Wickin maailmassa kuka vain voi olla palkkamurhaaja
Kritiikki | Kaarina Lehtisalo | Kolmas John Wick -elokuva toistaa sarjan aiemmista osista tuttua nihilististä maailmankuvaa, mutta ei tuo tarinaan mitään kiinnostavaa uutta.
Mustaa valoa, valaistua pimeyttä – tietoisuus katoavaisuudesta hallitsee Petri Juntusen teosten maailmaa
Kuvataide | Katri Kovasiipi | Valokuvataiteilija tarkentaa katseen inhimillisten pyrkimysten saavutusten raunioille. Katoavatko ne osaksi pimeää ainetta? Onko se lohdullista vai kauhistuttavaa?
Runsas ja hedelmäinen, nautitaan seurassa – Wine Country saa kaipaamaan viini-iltaa ystävien kanssa
Kritiikki | Riikka Oksanen | Netflixissä perjantaina ensi-iltansa saanut hykerryttävä uutuuskomedia luo uskoa siihen, ettei viisikymppisyys niin kamalaa ole, naisillekaan.
Jos toivot lapsesi viettävän vähemmän aikaa ruudun ääressä, tässä perheellenne pakollinen kesämeno
Kritiikki | Kaisa Järvelä | Komediateatterin Risto Räppääjä ja villi kone sotkee vaikuttavasti pelimaailman todellisuuteen ja herättää keskustelun liiallisen pelaamisen riskeistä.