Kritiikki | Kaisa Järvelä | Aino Havukaisen ja Sami Toivosen Tatun ja Patun Suomi -kirjasta dramatisoitu sovitus solahtaa sujuvasti Pyynikin maisemiin pyöreän katsomon ympärille.
Kritiikit
Sodoman ja Gomorran pikku perkele – Auschwitzin apteekkarin tarina kertoo kollektiivisesta itsepetoksesta
Kritiikki | Kari Pitkänen | Patricia Posnerin kirja Victor Capesiuksesta varoittaa: jos pahuudelle luodaan sopivat edellytykset, moni meistä päätyy myötäilemään vallanpitäjiä.
Kate Tempest on brittiläisen räpin vuosikymmenen ääni – nyt hän vie taidettaan riisutumpaan suuntaan
Kritiikki | Ilkka Valpasvuo | Kate Tempestin kolmas albumi jättää biitin entistäkin enemmän sivurooliin ja koristaa hypnoottista lausuntaa pienillä hillityillä elementeillä.
Kenellä on lupa elää taiteilijana? Paunun ja Korkeilan veljesten näyttely avaa kipeän kysymyksen
Kritiikki | Katri Kovasiipi | Veljekset Tarmo, Paavo ja Matti Paunu sekä Jukka ja Antti Korkeila ovat täyttäneet Valkeakosken Voipaalan taidekeskuksen hurmaavalla näyttelyllä.
The Beatlesin kappaleiden ympärille rakennettu Yesterday on musiikkielokuvana huono ja romanttisena komediana ontto
Kritiikki | Riikka Oksanen | Danny Boylen ohjaama ja Richard Curtisin kirjoittama Yesterday on epäonnistunut romanttinen komedia, jossa The Beatlesin kappaleet jäävät epäkiitolliseen sivurooliin.
Jaana Seppäsen Outokuoriaiset hehkuu eroottista eksistentialismia ja hurmaavaa proosatempoa
Kritiikki | Erkki Kiviniemi | Rohkeissa, sivistyneissä ja tunnustuksellisissa esseissään Jaana Seppänen käväisee usein kielen rajojen ulkopuolella, ruumiillisuustuntemuksissa.