TEATTERI | Tampere sai oman prinsessan. Viihdyttämisen kuninkaalliset mitat täyttävä siniverinen ja -pukuinen syttyi Tampereen Teatterin päänäyttämölle teatterikauden alkajaisiksi.
Teatteri
kritiikki
Uusia näkökulmia ja epätavallisia keskustelun avauksia – Farm Fatale ja Pasionaria Teatterikesässä
TEATTERIKESÄ | Teatterikesä pääsi jatkamaan pitkää traditiotaan ja toi festivaalille kansainvälisiä vieraita parin vuoden tauon jälkeen. Hyvä niin. Yhteistä teoksille on ihmisten katoaminen dystopiauhan alla olevista maailmoista.
Ventovieraanvaraisuutta, tankotanssia, korvapuusteja ja kansallispukuja – arviossa Kotiteatterin Olohuoneessa
TEATTERIKESÄ | Ennen vanhaan illalla sammutettiin valot, pidettiin rattoisaa hämäränhyssyä ja kerrottiin tarinoita. Olohuoneessa-konseptin idea on elvyttää kyläilyä ja kotoilua.
Kansallisteatterin Sokea piste esittää tärkeitä kysymyksiä, mutta vastausyritykset hukkuvat ylilyövän toteutuksen alle
TEATTERIKESÄ | Suomen Kansallisteatterin dokumentaarinen esitys lupaa paljon, mutta toteutus ei tee oikeutta kiinnostavalle journalistiselle työlle.
Taisto Reimaluoto säteilee lavalla ja siirtää valon suoraan katsojan sydämeen – arviossa Onnellisinta on olla onnellinen
TEATTERIKESÄ | Taisto Reimaluodon monologi Onnellisinta on olla onnellinen on näyttelijätyön ja tekstin yhteistä juhlaa. Tätä on teatteri, joka tekee hyvää.
Neiti arkkitehti – tekemisistään terveen ylpeä Wivi Lönn oli useille mieskollegoille ja rahoittajille kauhistus
TEATTERI | Tamperelaisten harrastajien Eliisa-teatteri esitti osana Teatterikesän OFF-ohjelmistoa muistoja Wivi Lönnin Tampereen-vuosista sanoin ja sävelin.