ARVOSTELU | Karo Hämäläiseen romaaniin perustuva näyttämösovitus on kertomus fiktiivisestä näytelmäryhmästä, joka joutuu aloittamaan Kansalliskirjailija-esityksen harjoitukset ilman käsikirjoitusta ja äkillisesti sairastunutta ohjaajaansa.
Teatteri
kritiikki
Ei iske tarina, vaikka monesta kohtaa kopaistaan – arviossa Helsingin Kaupunginteatterin Turvamies
ARVOSTELU | Turvamiehen lunnaissa on kyse kymppitonnista. Niin on Pasi Lampelan komediakin vähän kuin Riitta Väisäsen muinoin juontama visa. Onko tämä tunnin ja kolmen vartin istunnon arvoinen katsojan kannalta?
Katupoikien laulut Porista – arviossa Rakastajat-teatterin Alaston kaupunki
ARVOSTELU | Alaston kaupunki on ajoittain koskettava, toisinaan junnaava ja hetkittäin hyvin kaunis musikaali porilaisista nuorista miehistä, jotka muodostivat sellaiset suomalaisen musiikin käsitteet kuin Dingo, Yö ja Mamba.
Tampereen Teatterin Kotiopettajattaren romaani on raikas ja koskettava klassikkotulkinta – näyttelijäntyön juhlaa ja rautaista ammattitaitoa
ARVOSTELU | Charlotte Brontën klassikkoromaanin toteutus Tampereen Teatterin päänäyttämölle on suurta teatteria. Kaikki pelaa saumattomasti: näyttelijätyö on huikeaa, lavastusratkaisu nerokas, esitys raikas ja ehjä.
Työviksen ensi-ilta ilmaisee, kuinka punk tarkoittaa väkivallattomuutta aina aggressiivisuuteen asti
ARVOSTELU | Onko Marko Järvikallaksen käsikirjoittama ja ohjaama Punk-näytelmä Puntala-sukupolven Vuonna 85? On ja ei, Matti Mörttinen vastaa.
Leea Klemolan Minä, askartelija on täsmäesitys pandemian jälkeiseen teatterin nälkään
ARVOSTELU | Q-teatterin ensi-illan henkilöhahmot ovat Kleemolan käsittelyssä äärimmilleen vietyjä karikatyyrejä. Kaiken groteskiuden ja karnevalismin takaa löytyy kuitenkin tälläkin kertaa painavaa sanottavaa.