TEATTERI | Momentumissa ollaan niin jykevästi asialla kohti maailmannäyttelyä, että näyttelijän on vain roikuttava taonnassa mukana. Pariisin näyt ovat lavastaja Hannu Lindholmin juhlavuoden viihdyttävä kattaus suurelle näyttämölle.
Teatteri
kritiikki
Ahaa-teatterin Mouruava yösydän – eli miten metsästää pieni mutta suuri tarkoitus?
TEATTERI | Meillä kaikilla on oma yksityinen elämänpolkumme, mutta yhdessä etsien ja löytäen sieltä voi kaivaa esiin vielä enemmän, Ahaa Teatterin kantaesitys muistuttaa.
Sanokaa Harjanne, jos haluatte musikaalihyvää! Arviossa Helsingin kaupunginteatterin Priscilla
TEATTERI | Miten kulttimainetta nauttiva vuoden 1994 road movie Priscilla, aavikon kuningatar taipuu näyttämöteokseksi? Taipuuhan se, ja nimenomaan musikaalin ehdoilla.
Pia Piltz on magneetti ja voima, jonka ympärille muut saavat luvan asettua kuin hovin etiketissä – arviossa Anastasia
TEATTERI | Tampere sai oman prinsessan. Viihdyttämisen kuninkaalliset mitat täyttävä siniverinen ja -pukuinen syttyi Tampereen Teatterin päänäyttämölle teatterikauden alkajaisiksi.
Uusia näkökulmia ja epätavallisia keskustelun avauksia – Farm Fatale ja Pasionaria Teatterikesässä
TEATTERIKESÄ | Teatterikesä pääsi jatkamaan pitkää traditiotaan ja toi festivaalille kansainvälisiä vieraita parin vuoden tauon jälkeen. Hyvä niin. Yhteistä teoksille on ihmisten katoaminen dystopiauhan alla olevista maailmoista.
Ventovieraanvaraisuutta, tankotanssia, korvapuusteja ja kansallispukuja – arviossa Kotiteatterin Olohuoneessa
TEATTERIKESÄ | Ennen vanhaan illalla sammutettiin valot, pidettiin rattoisaa hämäränhyssyä ja kerrottiin tarinoita. Olohuoneessa-konseptin idea on elvyttää kyläilyä ja kotoilua.