Arvostelu | Mikael Mattila | Compañía Kaari ja Roni Martinin tulkinta Kekkosesta väittää tarkastelevansa henkilökultin syntyä, mutta päätyy olemaan kesäteatterimainen hassuttelu.
Tanssi
kritiikki
Kumpi kahdesta Carmenista vie voiton? Kriitikko katsoi klassikon Tampereella oopperana ja Helsingissä balettina
Arvostelu | Merja Koskiniemi | Maailman ehkä tunnetuin ooppera Carmen esitettiin helmikuussa Tampere-talossa oopperana ja Helsingissä Suomen kansallisbaletissa balettina.
Täydellisestä kiertueteoksesta puuttuu vauhti – Cirkus Cirkörin Bloom-esitys Aleksanterin teatterissa
Arvostelu | Merja Koskiniemi | Ruotsalaisen Cirkus Cirkörin Helsingissä vieraillut Bloom on lämminhenkinen ja näppärä kiertueteos, jonka dramaturginen rakenne ja musiikki ontuvat.
Olemmeko tulevaisuudessa palikat niskassa? Tanssiteatteri MD:n Aavevieraat ensi-illassa Hällä-näyttämöllä
Arvostelu | Aino-Maria Kangas | Tanssi ja lavastus muotoutuvat tiiviiksi kokonaisuudeksi Samuli Roinisen koreografiassa. Riisuttu ja hallittu maailma on Aavevieraat-teoksen vahvuus.
Crowd Juhlaviikoilla: Näyttämöllä tapahtuneet hitaan liikkeen teknoreivit, joissa parasta oli hiljaisuus
Arvostelu | Alli Mattila | Giséle Viennen koreografia toi Alminsaliin turvetta, tennareita ja elektronisen musiikin historiaa. Teos uuvutti unen rajamaille, kunnes tuli hiljaista.
Kuopio Tanssii ja Soi vuonna 2019: fyysistä taitoa, vauhtia, savua, pimeyttä ja äkillistä kirkkautta
Kritiikki | Merja Koskiniemi | Sekä Kuopio Tanssii ja Soi -festivaali että sen tämän vuoden kauimmainen vieras, Sydney Dance Company, viettävät tänä vuonna 50-vuotisjuhlavuottaan.