Kritiikki | Erik Ahonen | Saksofonisti Sami Sippolan, basisti Ville Rauhalan ja rumpali Janne Tuomen trio jatkaa hurjaa luomistahtiaan. Nyt ilmestyi albumi Days After the Rodeo.
Levyt
kritiikki
Jazztaiturit Timo Lassy ja Teppo Mäkynen saivat aikaan raikkaan ja helposti lähestyttävän albumin
Kritiikki | Erik Ahonen | Miksi duolevy? Miksi ei. 2000-luvulla on jazzissa eletty projektien aikaa. Levyt myyvät vähemmän, toisaalta kalliita studioita ei enää tarvita.
Olavi Uusivirta ei ole enää nuori, mutta uudella levyllä hänen musiikkinsa on yhä kaunista
Kritiikki | Tero Alanko | Moniin suuntiin viittaava Skorpioni on erinomainen näyte siitä, mikä Olavi Uusivirtaa ja levyn tuottanutta kitaristi Timo Kämäräistä miellyttää juuri nyt.
Suomalais-argentiinalaisena yhteistyönä syntyneellä Tähdet meren yllä -albumilla loistaa uusin tango nuevo
Suomalais-argentiinalaisena yhteistyönä syntyneellä Tähdet meren yllä -albumilla loistaa uusin tango nuevo Kritiikki | Kikka Holmberg | Matti Laukkanen, Martín Alvarado ja Nuevo Quinteto Otra Vez tarjoilevat levyllään uusia ulottuvuuksia saaneita vanhoja tangoja kekseliäin sovituksin.
Heinäkuussa 80-vuotias Mavis Staples antoi äänensä ja elämänsä mustan väestönosan vapaustaistelulle
Kritiikki | Timo Kanerva | Yhdysvaltalainen soulveteraani ei ole koskaan sortunut tyhjään kikkailuun. Hän keskittyy aina tekstiin, laulun tarinaan ja sen välittämiin tuntoihin.
Ismo Alanko palaa Beethoven-albumillaan rockin äärelle ja syleilee syntetisaattoreita
Kritiikki | Arttu Rantakärkkä | Minä halusin olla niin kuin Beethoven -albumi on vapaan assosiaation sähköinen riemuvoitto, joka hyötyisi hieman runsaammasta dynamiikasta.