ARVOSTELU | Verneri Pohjolan The Dead Don’t Dream on trumpetistin hallittu ja tarkoin mietityltä kuulostava soololevy, jolla hieno yhtye on säestäjän roolissa.
Levyt
kritiikki
Neiti Olga -yhtyeen levyllä kitarat ovat usein meluisia ja vahvasti efektoituja – ja niitä on paljon
Arvostelu | Tero Alanko | Neiti Olga -yhtye toteuttaa monia shoegazen esteettisiä ihanteita. Onnistunut Minä, aina -esikoisalbumi kuulostaa mietityltä mutta ei hengettömältä.
Suomen ja Ruotsin heleä rakkauslapsi Vasas flora och fauna on aivan kärkitekijöitä omassa sarjassaan
Arvostelu | Ilkka Valpasvuo | Vasas flora och faunan kolmosalbumi Möte med skogsgardisterna täydentää suomenruotsalaisen yhtyeen hienoa indiefolkpop-uraa heleillen intiimisti.
Kontrabasisti Antti Lötjönen julkaisee sooloesikoisensa karanteenievakosta, kun virus vei häneltä työt
Arvostelu | Sami Nissinen | Antti Lötjönen ei julistaudu Quintet East -levyllään jazzin uudistajaksi, mutta onnistuu tekemään kunniaa esikuvilleen sekä kontrabassolle.
Hexvesselin noitarumpu ei kutsu leirinuotiolle tanssimaan, vaan vaipumaan mystiseen mielenrauhaan
Arvostelu | Tommi Liljedahl | Hexvesselin viides albumi Kindred houkuttelee syvemmälle lumottuun metsään, jossa soiva musiikki ei ole sammaloitunutta ja naavoittunutta, vaan ikuista.
Musiikkia kollektiivisen alitajunnan pimeiltä reunamilta – arviossa Oranssi Pazuzun Mestarin kynsi
Arvostelu | Jesse Heikkinen | Sähköisen psykedelian suuryhtye Oranssi Pazuzu julkaisi viidennen pitkäsoittonsa. Yltääkö uusi albumi vuoden 2016 läpimurtolevyn Värähtelijän tasolle?