Arvostelu | Valtteri Mörttinen | Bong Joon-hon ovela Parasite on ohjaajansa näköinen elokuva. Korkealentoinen huijaustarina nappasi toukokuussa Cannesin elokuvajuhlien pääpalkinnon.
Elokuva
kritiikki
Sam Mendesin maailmansotadraama Taistelulähetit – 1917 on teknisesti loistelias, mutta pinnallinen
Arvostelu | Kaarina Lehtisalo | Kuvaaja Roger Deakinsin ”yhden oton” tekniikka imee katsojan mukaansa ensimmäisen maailmansodan länsirintaman painajaista kuvaavassa elokuvassa.
Awkwafina loistaa Lulu Wangin amerikkalais-kiinalaisessa ensi-iltaelokuvassa Jäähyväiset
Arvostelu | Eija Niskanen | Toisen sukupolven amerikankiinalainen nainen lähtee Kiinaan hyvästelemään sairaan isoäitinsä. Tosielämän valheesta syntyi sydämellinen jäähyväiselokuva.
Perhedraamojen mestari kompastuu omaan näppäryyteensä ranskalaisdraamassa Fabiennen muistelmat
Arvostelu | Riikka Oksanen | Hirokazu Kore-edan ensimmäinen ohjaus Japanin ulkopuolella on taattua laatua, mutta jää pinnalliseksi yritykseksi käsitellä totuuden ja valheen rajoja.
Helene Schjerfbeckistä kertovassa Helene-elokuvassa nostetaan esiin taiteilijan suhde Einar Reuteriin
Arvostelu | Kaarina Lehtisalo | Antti J. Jokisen Helene-elokuvassa Schjerfbeckin rakastuminen on kuvattu ponnettomasti, paremmin onnistuu äidin ja tyttären suhteen kuvaus.
Moottorien ulvontaa, aseiden pauketta ja mieshormonien loisketta – Bad Boys for Life on hyvää roskaa
Arvostelu | Antti Selkokari | ”Vielä kerran” toistuu kolmannen Bad Boys -elokuvan sankareiden suussa usein. Elottomaksi luultu blockbuster-sarjan on mahdollista herätä henkiin.