TEATTERI | Tanjalotta Räikän fiksu ja hulvaton käsikirjoitus saa näyttelijät heittäytymään Teatteri Telakan kantaesityksessä, joka on yhdistelmä opetusnäytelmää ja farssihupailua.
Maarit Saarelainen
Mikä saa enkelin vaihtamaan ikuisuuden elämään? Anne Rautiainen tuo Berliinin taivaan alla Työvikselle
TEATTERI | Anne Rautiaisen ohjaama ja Wim Wendersin elokuvaan perustuva kantaesitys Berliinin taivaan alla nähdään vihdoin TTT:n Eino Salmelaisen näyttämöllä. Alun perin ensi-illan piti olla syksyllä 2021.
Ahaa-teatterin Mouruava yösydän – eli miten metsästää pieni mutta suuri tarkoitus?
TEATTERI | Meillä kaikilla on oma yksityinen elämänpolkumme, mutta yhdessä etsien ja löytäen sieltä voi kaivaa esiin vielä enemmän, Ahaa Teatterin kantaesitys muistuttaa.
Uusia näkökulmia ja epätavallisia keskustelun avauksia – Farm Fatale ja Pasionaria Teatterikesässä
TEATTERIKESÄ | Teatterikesä pääsi jatkamaan pitkää traditiotaan ja toi festivaalille kansainvälisiä vieraita parin vuoden tauon jälkeen. Hyvä niin. Yhteistä teoksille on ihmisten katoaminen dystopiauhan alla olevista maailmoista.
Ventovieraanvaraisuutta, tankotanssia, korvapuusteja ja kansallispukuja – arviossa Kotiteatterin Olohuoneessa
TEATTERIKESÄ | Ennen vanhaan illalla sammutettiin valot, pidettiin rattoisaa hämäränhyssyä ja kerrottiin tarinoita. Olohuoneessa-konseptin idea on elvyttää kyläilyä ja kotoilua.
Taisto Reimaluoto säteilee lavalla ja siirtää valon suoraan katsojan sydämeen – arviossa Onnellisinta on olla onnellinen
TEATTERIKESÄ | Taisto Reimaluodon monologi Onnellisinta on olla onnellinen on näyttelijätyön ja tekstin yhteistä juhlaa. Tätä on teatteri, joka tekee hyvää.