Suomalainen suhde kauhuun on omanlaisensa. Sitä tekee mieli nimittää uniikiksi, mutta kuvailevampi sana olisi kulttuurisidonnainen, Aleksi Leskinen kirjoittaa kolumnissaan.
Elokuva
Brasiliasta Pakistaniin – WOMEX-festivaalin elokuvakattaus hemmottelee musiikkidokumenttien ystäviä
Elokuva | Terhi Skaniakos | Tampereen Arthouse Cinema Niagara -teatterissa nähdään yhdeksän näytöksen kimara menneitä ja nykytraditioita esitteleviä musiikkidokumenttielokuvia.
The Lehman Trilogy on kolmen näyttelijän suuri tragedia – näin murtui amerikkalainen unelma
Arvostelu | Janica Brander | The Lehman Trilogy on tarina perheyrityksen noususta ja tuhosta, mutta myös jostain paljon suuremmasta. Pian se nähdään Tampereen Työväen Teatterissa
Jokainen kaupunki ansaitsee oman roskafestivaalinsa
Aleksi Leskinen julistaa kolumnissaan rakkautta tamperelaiselle Cinemadrome-elokuvafestivaalille. Mitä puolustettavaa roskaelokuvakulttuurilla olisi ollut ilman halveksuntaa ja armotonta sensuuria?
Piano ja nainen kaukaisella rannalla
Aino Louhi pureutuu kolumnissaan torstaina elokuvateatteri Niagarassa esitettävään Jane Campionin elokuvaan Piano ja siihen miten aika vaikuttaa elokuvakokemukseen.
Mitä voi olla kurdilainen elokuva, kun Kurdistan itse sijaitsee viiden valtion alueella?
Elokuva | Eija Niskanen | 7. Duhokin elokuvafestivaali järjestettiin syyskuussa Kurdistanissa, joka on Irakin turvallisin paikka. Eija Niskanen oli mukana Fiprescin edustajana.