Kritiikki | Kaisa Järvelä | Komediateatterin Risto Räppääjä ja villi kone sotkee vaikuttavasti pelimaailman todellisuuteen ja herättää keskustelun liiallisen pelaamisen riskeistä.
Kritiikit
Inhimillistä terävyyttä – Hannu Parosen kolmas aforismiteos sisältää yli 500 ”mietintää 2000-luvulta”
Kritiikki | Erkki Kiviniemi | Seitsemään lukuun jakautuva sarja on viime vuosien poliittisen kehityksen ja siksi myös yhteiskunnallisen kehityksen, ruotimista ja kritiikkiä.
Dystopiaa ja muumitarinallisuutta – Teatteri Telakan Luukku on groteski mutta pehmeä ilottelu
Teatteri | Hanna Telakoski | Yksi näytelmän viesteistä on, että ihmiset tarvitsevat toisiaan. Sen pinnassa risteilevät haaveet, elämän selviytymistaistelu sekä yhteys ja ystävyys.
Dome Karukoski piirtää J.R.R. Tolkienista huolellisen, harkitun ja ennen kaikkea kauniin henkilökuvan
Kritiikki | Marita Nyrhinen | Surumielinen ja lämminhenkinen draama kertoo fantasiakirjailijan lapsuudesta, opiskeluvuosista ja ensimmäisen maailmansodan kokemuksista.
Orkesterin, kapellimestarin ja pianistin ilmatiivistä yhteistyötä Beethovenin Keisarikonsertossa
Kritiikki | Kikka Holmberg | Paavali Jumppasen pianismi ei lakkaa kirkastumasta ja syvenemästä: Beethovenin Keisarikonsertto sai Filharmonian perjantaisessa konsertissa huikean tulkinnan.
The Hustle on kehnojen sketsien kavalkadi, joka ei pääse lähellekään huijarikomedioiden klassikoita
Kritiikki | Kaarina Lehtisalo | Anne Hathawayn ja Rebel Wilsonin tähdittämä The Hustle – Ammattihuijarit on epäonninen komedia. ”Sen huumori ei naurata yhdessäkään kohtauksessa.”