KUVATAIDE | Björn Weckströmin 85-vuotisnäyttely Didrichsenin taidemuseossa juhlistaa monipuolisen luojan kansainvälistä uraa. Mukaan mahtuu niin veistostaidetta, lasitöitä, maalaustaidetta kuin monen tuntemaa korusuunnittelua.
Kritiikit
Janne Kukkosen fantasiatrilogian päätös hipoo täydellisyyttä – arviossa kolmas Voro-sarjakuvaromaani
ARVOSTELU | Janne Kukkosen Voro-sarja on suomalaisen fantasiasarjakuvan mestariteos. Päätösosassa Jumalten hauta tuodaan kuvioon mukaan uusi jumaluus, kaikkea kuolevaista lopuksi odottava Kalma.
Manic Street Preachers ottaa rennosti ja maalaa vaihteeksi hiukan pienemmällä siveltimellä – arviossa The Ultra Vivid Lament
ARVOSTELU | Walesiläisyhtyeen neljästoista albumi The Ultra Vivid Lament tunnelmoi popisti, mutta isosti kaikuisammat elementit pitävät soundin tuttuna Manicsinä.
Sokea mies päihittää Titanicinsa – minimalistinen elokuva on ohjaajansa Teemu Nikin kenties paras
ARVOSTELU | Sokea mies joka ei halunnut nähdä Titanicia päästää katsojan lähelle päähenkilönsä, MS-taudin takia sokeutuneen Jaakon matkaa rakastettunsa luo. Elokuva sai maailman ensi-iltansa arvostetulla Venetsian elokuvafestivaalilla.
Pekko Käpin ja K:H:H:L-yhtyeen neljäs albumi Aamunkoi esittelee monta yhtyeen parasta kappaletta
ARVOSTELU | Pekko Käppi & K:H:H:L:n massiivinen albumi jatkaa toimivasti folkin ilmavuuden, bluesin juurien ja rockin psykedelian muussaamista helposti lähestyttävään popkaavaan.
Tuleeko sadetta ja koska? Arviossa kotimainen ensi-iltadokumentti Näin pilvet kuolevat
ARVOSTELU | Tuija Halttusen elokuvassa tieteelle omistautunut, kunnianhimoinen tutkija yrittää saada pilvet satamaan aavikolla ja kohtaa rahan ja vallan ristiriitaiset vaatimukset.





