ARVOSTELU | Toisiinsa tavallista enemmän nojaavat kirjoitukset avaavat voittamista monista eri näkövinkkeleistä filosofian väitöskirjatutkijan ja ahkeran kulttuurilehtikirjoittajan Sofia Blanco Sequeirosin esikoisteoksessa.
Kritiikit
Tampereen Teatterin Kotiopettajattaren romaani on raikas ja koskettava klassikkotulkinta – näyttelijäntyön juhlaa ja rautaista ammattitaitoa
ARVOSTELU | Charlotte Brontën klassikkoromaanin toteutus Tampereen Teatterin päänäyttämölle on suurta teatteria. Kaikki pelaa saumattomasti: näyttelijätyö on huikeaa, lavastusratkaisu nerokas, esitys raikas ja ehjä.
Haruki Murakami johdattaa lukijan halki öisen Tokion – arviossa vihdoin suomennettu romaani Pimeän jälkeen
ARVOSTELU | Japanilaiskirjailijan vuoden 2004 romaani on julkaistu vihdoin suomeksi Antti Valkaman käännöksenä. Pimeän jälkeen -teoksen kaikkitietävän kertojan kamerasilmä sukeltaa neonvalaistuille Tokion kaduille.
Mari Hokkasen valokuvat syntyivät rakkaudesta iranilaiseen runouteen – Nykyajan Helmenpunoja-näyttelyyn ehtii vielä
ARVOSTELU | Mari Hokkanen lähti vuonna 2016 Persian suurimmaksi lyyrikoksi mainitun suufirunoilija Háfezin haudalle Shiraziin ja palasi Iraniin vielä kolme kertaa. Näillä matkoilla kuvattiin valokuvat, jotka nyt ovat ensimmäistä kertaa esillä Tampereen Valokuvakeskus Nykyajassa.
Työviksen ensi-ilta ilmaisee, kuinka punk tarkoittaa väkivallattomuutta aina aggressiivisuuteen asti
ARVOSTELU | Onko Marko Järvikallaksen käsikirjoittama ja ohjaama Punk-näytelmä Puntala-sukupolven Vuonna 85? On ja ei, Matti Mörttinen vastaa.
Galleriakatsaus: Tekstiili- ja virkkuuveistosten lumo, suihkulähdeveistosten lempeät sisaret ja hiljaisia aistikohtaamisia
KUVATAIDE | Katri Kovasiipi kirjoittaa Tampereen gallerioista: Pauliina Turakka Purhonen, Liisa Hietanen ja Raana Lehtinen Saskiassa sekä Ninni Luhtasaari, Arna Valsdóttir ja Raisa Foster Kulttuuritalo Laikussa.