Arvostelu | Janica Brander | Notre Damen kellonsoittaja voisi pahimmillaan olla kimaltava, tyhjä koriste, mutta se on visuaalinen timantti, koskettava ja sävykäs musiikkidraama.
Teatteri
kritiikki
Pariisin oopperan kummitus kiepauttaa mukaansa – Rakkauden ja vallan janoa Jyväskylän Phantomissa
Arvostelu | Päivi Röppänen | Jyväskylän kaupunginteatterin syksy alkoi näyttävästi Maiju Sallaksen ohjaamalla suurmusikaalilla Phantom – Pariisin oopperan kummitus.
Muumiooppera todistaa, että ooppera voi olla parhaimmillaan kaikkea muuta kuin jäykkä taiteenlaji
Arvostelu | Kaisa Järvelä | Tampereen Musiikkiakatemian ja Valkeakosken kaupunginteatterin Muumioopperan musiikki on upeaa, ja näyttämöllä väreilee aito muumitarinoiden tunnelma.
Muistojen mosaiikista syntyi hurmoksellinen esitys: Saisio ja Packalén loistavat Valehtelijan peruukissa
Arvostelu | Sirpa Pääkkönen | Kom-teatterin Valehtelijan peruukki -ensi-illan materiaalina on käsikirjoittajien ja näyttelijöiden Pirkko Saision ja Marja Packalénin oma elämä.
Ilman keskustelua maailma pysähtyy – Tampereen Työväen Teatterin Yhtä matkaa -ensi-illan arvostelu
Arvostelu | Hanna Telakoski | TTT:n Yhtä matkaa -näytelmässä elämä on matka, jota ei voi määrittää. Vanhana naisena nähdään Seela Sella, keski-ikäisenä miehenä Puntti Valtonen.
Ahaa-teatterin BetteD pohtii moraalia, omia rajoja ja ihmissuhteita nuoren näkökulmasta – neljä tähteä
Arvostelu | Marja Aaltio | BetteD kertoo perusturvallisuuden järkkymisestä ja palautumisesta –tytöstä, joka ei anna toisten määritellä itseään, vaan tarttuu rohkeasti epäkohtiin.