Arvostelu | Valtteri Mörttinen | Katsojan onneksi William Goldmanin kuivan tekstin Stephen Kingin Piinasta on ohjannut Antti Mikkola, joka puhaltaisi eloa kuolleeseen lintuunkin.
Teatteri
kritiikki
Vahva ja ristiriitainen Everstinna – Heidi Heralan tulkinta löytää Rosa Liksomin romaanin vivahteet
Arvostelu | Sirpa Pääkkönen | Rosa Liksomin Everstinna teki Heidi Heralaan suureen vaikutuksen. Nyt romaani nähdään Helsingin kaupunginteatterissa Heralan moni-ilmeisenä monologina.
Rakkaus on ainoa mahdollisuutemme! Telakan Homo Secundus ilmoittaa kiertelemättä, että näin ei voi jatkua
Arvostelu | Hanna Telakoski | Homo Secundus -näytelmä pureutuu komiikan keinoin jopa nihilistiseen ihmiskuvaan. Tällä menolla uhreja tulee. Rakkaus antaa kuitenkin mahdollisuuden.
Kansallisteatterin Lokki tihkuu Tšehoville ominaista melankoliaa – perinteinen näyttelijäntyö kunniassa
Arvostelu | Sirpa Pääkkönen | Kansallisteatterissa pyörii parhaillaan rinnakkain kaksi Tšehov-tulkintaa. Kolme sisarta sai nyt rinnalleen Lokin, jonka on ohjannut Anne Rautianen.
Taidekauppiashuijarin tarina kiinnostaa – arvostelussa Komediateatterin uutuusnäytelmä Vilpitön mieli
Arvostelu | Kaarina Lehtisalo | Taidekauppiashuijarin tarinaa esitetään Komediateatterissa täysille katsomoille. Aihe kiinnostaa, taidekauppaa saisi näytelmässä olla enemmänkin.
Tampereen Teatterin Notre Damen kellonsoittaja on komein Tampereella tähän mennessä nähty musikaali
Arvostelu | Janica Brander | Notre Damen kellonsoittaja voisi pahimmillaan olla kimaltava, tyhjä koriste, mutta se on visuaalinen timantti, koskettava ja sävykäs musiikkidraama.