Arvostelu | Jussi Kareinen | Historioitsija Yuval Noah Hararin alkuperäisteokseen perustuva Kansallisteatterin tulkinta nykyihmisestä haastaa myös esittämisen konventioita.
Teatteri
kritiikki
Tampereen Komediateatterin Kakkua kerrakseen pudottaa vain päällyshousut – sopii siis hyvän maun rajoja puolustavillekino
Arvostelu | Matti Mörttinen | Moniosaaja Antti Mikkola ja kivipilari Ola Tuominen pelastavat Rauli Jokelinin sujuvan Kakkua kerrakseen -farssin kohtuulliseen juhlakuntoon.
Julma luokkayhteiskunta astuu näyttämölle – Emily Brontën Humiseva harju Helsingin Kaupunginteatterissa
Arvostelu | Sirpa Pääkkönen | Lauri Maijalan ohjaaman Humisevan harjun onnellisimmat hetket koetaan juuri harjulla, vapauden näyttämöllä. Näytelmän puoliajat ovat eriparisia.
Tampereen Teatterin Niskavuori on nostalgiaviihdettä, mutta Eeva Hakulisen Hetaa seuraa herpaantumatta
Arvostelu | Anne Välinoro | Hella Wuolijoen klassikko sai ensi-iltansa Frenckellissä. Miten varmasti Eeva Hakulinen kuljettaakaan emäntähirviötään katkeruuden ja vihan maastossa.
Väärät kuninkaat puhuvat kieltä, jota Jeppekin ymmärtää – arvostelussa TTT:n ensi-ilta Jeppe Niilonpoika
Arvostelu | Jussi Kareinen | Akse Pettersonin ohjaama Jeppe Niilonpoika on omaäänistä teatteritaidetta, joka ei kaihda yhteiskuntakritiikkiä tai sosiaalipoliittista julistusta.
Sika säkissä ja sika häkissä – kuka muu tähän pystyisi kuin Aimo Räsänen? Arviossa TTT:n Karvas pala
Arvostelu | Matti Mörttinen | Manipuloivan mogulin muotti meni monologimaisuudessaan Malkovichilta monotoniaksi, mutta TTT:n Räsänen ja Peltola pelastavat mitä pelastettavissa on.