ARVOSTELU | Charlotte Brontën klassikkoromaanin toteutus Tampereen Teatterin päänäyttämölle on suurta teatteria. Kaikki pelaa saumattomasti: näyttelijätyö on huikeaa, lavastusratkaisu nerokas, esitys raikas ja ehjä.
Teatteri
kritiikki
Työviksen ensi-ilta ilmaisee, kuinka punk tarkoittaa väkivallattomuutta aina aggressiivisuuteen asti
ARVOSTELU | Onko Marko Järvikallaksen käsikirjoittama ja ohjaama Punk-näytelmä Puntala-sukupolven Vuonna 85? On ja ei, Matti Mörttinen vastaa.
Leea Klemolan Minä, askartelija on täsmäesitys pandemian jälkeiseen teatterin nälkään
ARVOSTELU | Q-teatterin ensi-illan henkilöhahmot ovat Kleemolan käsittelyssä äärimmilleen vietyjä karikatyyrejä. Kaiken groteskiuden ja karnevalismin takaa löytyy kuitenkin tälläkin kertaa painavaa sanottavaa.
TTT-Klubin Ukkometsot-show’ssa äijäillään, röhistään, tunteillaan ja ollaan kuin Ikean lipasto osina
ARVOSTELU | Kansa on ryhtynyt karkeloimaan. Puolentoista vuoden enemmän ja vähemmän vapaaehtoinen karanteeni näyttää päättyneen ainakin toistaiseksi. Ukkometsoissa äijäillään Mika Honkasen ja Mika Piispan komennossa.
Esko Roineen ja Asko Sarkolan Vatikaani-visa kuumottaa ja kiinnostaa – arviossa TTT:n Kaksi paavia
ARVOSTELU | Jos Kaksi paavia olisi näiden näyttelijöiden joutsenlaulu, jäisipä hyvä jälkimaku. Roine on kirkastanut olemuksestaan esiin tarinoijan, välttänyt kliseet ja pauhun. Kyllä tuollaiseen paaviin olisi helppo tykästyä niin kuin nyt Franciscukseen.
Poikani joka katosi on karu mutta tärkeä – arvioitavana Oulun teatterin ensi-iltanäytelmä
ARVOSTELU | Heta Haanperän ohjaama ja käsikirjoittama Poikani joka katosi vie keskelle huumeomaisten hätää taiteen keinoin, julistukseen ja opettavaisuuteen ei sorruta.