Arvostelu | Merja Koskiniemi | Maailman ehkä tunnetuin ooppera Carmen esitettiin helmikuussa Tampere-talossa oopperana ja Helsingissä Suomen kansallisbaletissa balettina.
Tanssi
kritiikki
Täydellisestä kiertueteoksesta puuttuu vauhti – Cirkus Cirkörin Bloom-esitys Aleksanterin teatterissa
Arvostelu | Merja Koskiniemi | Ruotsalaisen Cirkus Cirkörin Helsingissä vieraillut Bloom on lämminhenkinen ja näppärä kiertueteos, jonka dramaturginen rakenne ja musiikki ontuvat.
Olemmeko tulevaisuudessa palikat niskassa? Tanssiteatteri MD:n Aavevieraat ensi-illassa Hällä-näyttämöllä
Arvostelu | Aino-Maria Kangas | Tanssi ja lavastus muotoutuvat tiiviiksi kokonaisuudeksi Samuli Roinisen koreografiassa. Riisuttu ja hallittu maailma on Aavevieraat-teoksen vahvuus.
Crowd Juhlaviikoilla: Näyttämöllä tapahtuneet hitaan liikkeen teknoreivit, joissa parasta oli hiljaisuus
Arvostelu | Alli Mattila | Giséle Viennen koreografia toi Alminsaliin turvetta, tennareita ja elektronisen musiikin historiaa. Teos uuvutti unen rajamaille, kunnes tuli hiljaista.
Kuopio Tanssii ja Soi vuonna 2019: fyysistä taitoa, vauhtia, savua, pimeyttä ja äkillistä kirkkautta
Kritiikki | Merja Koskiniemi | Sekä Kuopio Tanssii ja Soi -festivaali että sen tämän vuoden kauimmainen vieras, Sydney Dance Company, viettävät tänä vuonna 50-vuotisjuhlavuottaan.
Tanssivirtaa-festivaalin päätti yliherkkien ihmiskehojen juhla, jota katsoessa oli kuin eläintarhassa
Kritiikki | Alli Mattila | Nykytanssifestivaalin päätösteos Kanarialintu näyttämöllistää myrkyllisten tilojen aiheuttamaa oireilua. Yliherkkyydestä kumpuaa selviytymisen tansseja.