LEVYT | Martina Topley-Bird on palannut kymmenen vuoden tauon jälkeen. Forever I Wait on ensimmäinen soololevy, johon laulaja on itse todella tyytyväinen – ja se on helppo uskoa, kun tätä triphop-teosta kuuntelee.
Levyt
kritiikki
Omintakeisesti kuplivaa taidepoppia – arviossa LUMPin kakkosalbumi Animal
LEVYT | Laura Marling ja Mike Lindsay jatkavat muutaman vuoden takaista yhteistyötään LUMP-nimen alla. Uusi albumi Animal on äänimaailmaltaan kiehtovaa taidepoppia, jonka kruunaavat Marlingin oivaltavat sanoitukset ja lakoninen laulutyyli.
Amerikkalaista kansanmusiikkia naistrion voimin – arviossa Mountain Manin Made the Harborin juhlapainos
LEVYT | Mountain Manin esikoisjulkaisu on julkaistu uudestaan ja syystä: kymmenen vuotta alkuperäisen julkaisunsa jälkeen se on edelleen toimiva paketti herkkää kansanmusiikkipohjaista tunnelmointia taidokkailta laulajilta.
Ricky Kotkan kasaridiskoiskelmä on parhaimmillaan maukasta, paikoin se roikkuu kainalopierun päässä huumorihumpasta
LEVYT | Mysteerimies Ricky Kotkan esikoisalbumi Rakkaudella on naivistismelankolinen elektropoplevy, joka kertoo nimensä mukaisesti rakkaudesta.
Pelagos lisää aikuiseen krautrockiinsa mausteita, muttei luovu tummasta hypnoosista – arviossa The Boat
LEVYT | Länsirannikon junnaajien eeppiset maalailut havahduttavat tripiltä vain hetkittäin. Kaava on onneksi riittävän ilmava ja monisäikeinen.
Kaunis ja lempeä aikamatka toiselle aikakaudelle – arviossa Bedouinen Waysides
LEVYT | Pehmeästi retro Waysides on tuttua ja turvallista Bedouinea. Vuosikymmenten takainen soundi on myös tätä päivää, ja aikaisemmilta levyiltä matkan varrelle putoilleet kappaleet ovat löytäneet itselleen hyvän kodin.





