Arvostelu | Kaarina Lehtisalo | Martin Scorsesen Netflixille ohjaama ensi-iltaelokuva The Irishman on tylsä ja sekava, ja lunastaa olemassaolonsa vasta viimeisen tunnin aikana.
Elokuva
kritiikki
Arvostelussa Kolme sekuntia – ruotsalaisen menestysjännärin siirto New Yorkiin syö tarinan uskottavuutta
Arvostelu | Kaarina Lehtisalo | Ruotsalaisdekkaristien Anders Roslundin ja Börge Hellströmin kirjan kiinnostavista aineksista on keitetty kokoon keskinkertainen rikollisdraama.
Mä haluun äidin takaisin – Tiina Lymin ohjaama Tarhapäivä on sähäkkää sählinkiä
Arvostelu | Anne Välinoro | Petteri Summanen jatkaa Yösyöttö-elokuvasta tuttuna yksinhuoltajana Antti Pesosena Eve Hietamiehen romaaniin perustuvassa Tarhapäivä-draamakomediassa.
Ei mitään kilpa-autoilun juhlaa – James Mangoldin Le Mans 66 kulkee puoliteholla ja käsijarru päällä
Arvostelu | Petri Hänninen | James Mangoldin ohjaama Le Mans 66 – Täydellä teholla tavoittelee 1960-luvun kilpa-autoilun tunnelmaa mutta lopputulos jää valitettavan laimeaksi.
Fatih Akin näyttää katsojalle keskisormea – Kultainen hansikas mässäilee prostituoitujen murhilla
Arvostelu | Valtteri Mörttinen | Kultainen hansikas on aiheuttanut rajuja vastareaktioita arthouse-fanaatikoissa ja valtavirtakatsojissa. Elokuva ei ole yhtä huono kuin maineensa.
Pattinson ja Dafoe säiden armoilla – The Lighthouse luo kauhua luonnon ja esineiden avulla
Arvostelu | Valtteri Mörttinen | Robert Eggersin kauhuelokuvaa on hehkutettu Cannesista asti, ja se on kehujensa arvoinen. Tunnelma löytyy luonnosta ja hallitusta kuvataiteesta.