KIRJAT | Christy Lefter maalaa tuokiokuvat elävästi ilman, että niissä olisi mitään ylimakeaa. Yhtä elävästi hän kuvaa sitä, miten sota, pommit ja tappaminen rikkovat yhteiskunnan ja särkevät pienen perheen.
Leena Reikko
Wallander-elokuvien ja Silta-sarjan tekijöiden dekkari kulkee sujuvasti, mutta intoa puuttuu – arviossa Vihan jäljet
KIRJAT | Vihan jäljet on seitsemäs osa Hjorth & Rosenfeldt -kirjoittajakaksikon dekkarisarjassa, jossa seurataan kriminaalipsykologi Sebastian Bergmanin ja hänen työryhmänsä aherrusta.
Marko Kilpi hallitsee jännitystarinan rakentamisen, mutta mielikuvitusta on liikaakin – arviossa Undertaker-dekkari Kuolemanpelko
KIRJAT | Marko Kilpi ei tuhlaa aikaa kertaukseen Undertaker-sarjan viidennessä osassa. Ellei edellisiä osia ole lukenut tai ne eivät ole jättäneet pysyviä muistijälkiä, ei Kuolemanpelosta ymmärrä mitään.
Ikivanha mysteeri paljastuu, kun sillan rakenteista löytyy nuoren naisen mestattu ruumis – arviossa Liza Marklundin Napapiiri
ARVOSTELU | Liza Marklundin uusin dekkari sijoittuu pohjoiseen Ruotsiin ja kertoo ihmisistä, jotka ovat kirjailijan itsensä lailla eläneet lapsuutensa ja nuoruutensa siellä.
Nainen palaa Berliiniin etsimään aikaa, jota ei muista ja jota tarvitsee ollakseen kokonainen – arviossa Meri Valkaman Sinun, Margot
ARVOSTELU | Meri Valkaman Sinun, Margot on erinomaisen lupaava esikoisromaani, joka tarjoaa kirjan täydeltä Euroopan dramaattista lähihistoriaa, kauniisti kirjoitettua rakkaustarinaa ja päähenkilön oman menneisyyden mielenkiintoista palapeliä.
Katupoikien laulut Porista – arviossa Rakastajat-teatterin Alaston kaupunki
ARVOSTELU | Alaston kaupunki on ajoittain koskettava, toisinaan junnaava ja hetkittäin hyvin kaunis musikaali porilaisista nuorista miehistä, jotka muodostivat sellaiset suomalaisen musiikin käsitteet kuin Dingo, Yö ja Mamba.