KIRJAT | Peter Sandströmin romaanin päähenkilö on äitinsä luokse hoitokotiin matkustava ja kirjailijan itsensä oloinen mies.
_LAYOUT2021
lue lisää
He kaikki nukkuvat kummun alla – arviossa Edgar Lee Mastersin Spoon River Antologia
KIRJAT | Tammen Maailmankirjallisuuden klassikot -sarjassa julkaistun teoksen runoissa ääneen pääsevät hautausmaan vainajat.
Telakan uutuusnäytelmä kertoo kapitalismista ja rakkaudesta – vai sittenkin kuolemasta ja läsnäolosta?
TEATTERI | Teatteri Telakan syksyn kantaesitystä Rakkautta ja kapitalismia mainostetaan äärimmäisyyksistä syntyvänä rituaalikomediana.
Valoa kohti! Arviossa Tampereen Työväen Teatterin Kissani Jugoslavia
TEATTERI | Pajtim Statovcin romaaniin perustuva Kissani Jugoslavia -esitys resonoi sielussa. Se pakahduttaa, rakastuttaa, vihastuttaa ja saa aikaan haikeaa melankoliaa.
”Me hävitämme kuolleiden ihmisten jäänteitä, jätettä” – arviossa Juha Seppälän Kehtolaulun koordinaatit
KIRJAT | Seppälän tekstissä suoraviivainen poljento yhdistyy tarkkaan ja selkeään ilmaisuun – vaikka välillä jonkun ketunlenkin lukija joutuukin kulkemaan.
Perhe ja suku on paras ja pahin – arviossa ensi-iltaelokuva Ainoastaan sinä
ELOKUVA | Josh Boonen ohjaama Ainoastaan sinä kuvaa äidin ja tyttären välistä draamaa ja rakkautta.





