Elokuva-arvostelu: Ruotsalaisohjaaja Levan Akin saa kokemattomista näyttelijöistään irti hillittyä voimaa. And Then We Dancedin kuvat kertovat enemmän kuin käsikirjoitus.
Kritiikit
Varma ja osaava prinsessasatu Maleficent 2: Pahan valtiatar viihdyttää hetken, mutta ei kahta tuntia
Arvostelu | Antti Selkokari | Prinsessoista, rautarouvista ja keijukaisista on nykyhetken sadut tehty. Niin myös Disneyn uusi ensi-ilta-elokuva Maleficent 2: Pahan valtiatar.
Greta Thunberg nostaa päätään antiikin tragediassa – TTT:n Antigone on vaikuttava ja notkeasti moderni
Arvostelu | Jantso Jokelin | Tiina Puumalaisen Työvikselle ohjaama Antigone on vaikuttava ja notkeasti nykyaikaistettu tulkinta Sofokleen 2 400 vuotta vanhasta tragediasta.
Marisha Rasi-Koskisen aikamatkamysteeri Auringon pimeä puoli on hiukan kunnianhimoisempi nuortenromaani
Arvostelu | Kaarina Lehtisalo | Tamperelaiskirjailijan alkuvuodesta ilmestynyt nuortenromaani Auringon pimeä puoli kertoo aikuiseksi kasvamisesta ja vastuun ottamisesta.
Helpoimman kautta: Fingerpori-elokuva tyytyy tunnistettavien hahmojen galleriaan vailla isoa tarinaa
Arvostelu | Antti Selkokari | Fingerpori on huumorintajun musteläikkätesti: elokuva, josta tykätään aivan intona tai inhotaan kuin vahingossa suuhun päässyttä mätää omenanpalaa.
Iän myötä rakastuu siihen oikeaan – Vihainen leski laimentaa Minna Lindgrenin tekstin kuponkijuomaksi
Teatteriarvostelu | Anne Välinoro | Vihainen leski on tarina villistä vanhuudesta ja tästä ajasta, joka tienaa hoivakodeilla. Helsingin kaupunginteatterin esitys jää laimeaksi.





