Arvostelu | Hanna Telakoski | Milja Sarkolan Pääomani ponnistaa vaivaantuneisuuden ja epävarmuuden värittämistä tilanteista. Ihminen pyrkii olemassaolonsa vimmaiseen kontrolliin.
Teatteri
kritiikki
Lapsen mieli murtuu – Paavo Kinnunen näyttelee upeasti traumatisoitunutta teiniä Kom-teatterin Pojassa
Arvostelu | Sirpa Pääkkönen | Kom-teatterin tulkinta Florian Zellerin Poika-näytelmästä on kannanotto siihen, että lasten ja nuorten mielenterveysongelmat täytyy ottaa vakavasti.
Toiko kyky kuvitella ja kertoa tarinoita meidät ravintoketjun huipulle? Sapiens Kansallisteatterissa
Arvostelu | Jussi Kareinen | Historioitsija Yuval Noah Hararin alkuperäisteokseen perustuva Kansallisteatterin tulkinta nykyihmisestä haastaa myös esittämisen konventioita.
Tampereen Komediateatterin Kakkua kerrakseen pudottaa vain päällyshousut – sopii siis hyvän maun rajoja puolustavillekino
Arvostelu | Matti Mörttinen | Moniosaaja Antti Mikkola ja kivipilari Ola Tuominen pelastavat Rauli Jokelinin sujuvan Kakkua kerrakseen -farssin kohtuulliseen juhlakuntoon.
Julma luokkayhteiskunta astuu näyttämölle – Emily Brontën Humiseva harju Helsingin Kaupunginteatterissa
Arvostelu | Sirpa Pääkkönen | Lauri Maijalan ohjaaman Humisevan harjun onnellisimmat hetket koetaan juuri harjulla, vapauden näyttämöllä. Näytelmän puoliajat ovat eriparisia.
Tampereen Teatterin Niskavuori on nostalgiaviihdettä, mutta Eeva Hakulisen Hetaa seuraa herpaantumatta
Arvostelu | Anne Välinoro | Hella Wuolijoen klassikko sai ensi-iltansa Frenckellissä. Miten varmasti Eeva Hakulinen kuljettaakaan emäntähirviötään katkeruuden ja vihan maastossa.