TEATTERI | Voi vain kuvitella, miltä tuntui häikäistyä Tapio Rautavaaran tähteydestä 1940-1950-luvun Suomessa, kun yleisö oli yhtenäinen ja maa janosi sodan jälkeen viihdettä.
Teatteri
kritiikki
”Tähän aikaan ei muuta puhutakaan kuin oudoista asioista” – arviossa Liikkuvan Näyttämön Rautatie
TEATTERI | Liikkuva Näyttämö on tarttunut Juhani Ahon pienoisromaaniklassikkoon Rautatie (1884) ja sovittanut sen nykykatsojienkin suupieliä nykimään.
Teatteri taiteenlajina tarvitsee seinillä kävelijöitä – arviossa Oulun teatterin Vihreät niityt
TEATTERI | Vuoteen 1952 sijoittuva mysteerinäytelmä lupaa olla 360 astetta ympärilläsi tapahtuva audiovisuaalinen elämys.
Kepeä Broadway-musikaali taituroidaan tyylipuhtaasti maaliin – arviossa Valkeakosken kaupunginteatterin Hello Dolly
TEATTERI | Jos arvostaa hykerryttävää, näyttävää ja viihdyttävällä tavalla vanhanaikaista musikaali-ilottelua, Hello Dolly on täysosuma.
Elämä virtaa eteenpäin, uusia ihmeitä kohti – arviossa Tampereen Teatterin kantaesitys Ihmettä kaikki
TEATTERI | Juha Itkosen romaaniin perustuvan näytelmän avaamat yksityiset huolenaiheet ylittävät rampin ja kohtaavat yleisön hiljaisen myötätunnon. Kokemuksesta tulee yhteinen.
Kummitusjuttuja Tampereelta ei säikyttele, mutta antaa paikallisille haamuille äänen – arviossa TTT:n ensi-ilta
TEATTERI | Esa-Matti Smolanderin ohjaamassa uutuusnäytelmässä huikea näyttelijäjoukko kannattelee sinkoilevaa tarinointia.