TEATTERI | Kun itse Saatana puhuu Riikka Papusen suulla ihmiselle viekkaan maireasti käärmenahkatakissaan, olisi suorastaan ihme, jos Eeva ei haukkaisi omenasta.
Teatteri
kritiikki
Miksi Kultahattu kiinnostaa yhä? Arviossa Tukkateatterin Gatsby
TEATTERI | Kuura Juntusen ohjaama Gatsby-esitys on niin klassinen, että melkein ajattelee Tukkateatterin porukan tekevän parodiaa.
Paha, pahempi, ihminen – arviossa Juha Siltasen näytelmä Himmlerin mystisestä matkasta Sydän-Hämeen suveen
TEATTERI | Tampereen Teatterin Vieras eli Julmurin suviyö tuo natsien sairaiden julmuuksien ja mustan historian käsittelyn taiteen keinoin jälleen kerran ajankohtaiseksi.
Komediateatterin Mulkoilijat on vapauttavan kiusallinen komedia
TEATTERI | Brittiläisen näyttelijän ja näytelmäkirjailijan Steven Berkoffin Mulkoilijat sanoo ääneen sen, mitä muut vain ajattelevat.
Karun vaikuttava Karmeliittasisaret avasi Kansallisoopperan vuoden
OOPPERA | Francis Poulencin ooppera perustuu todelliseen tapaukseen vallankumouksen loppuajoilta, jolloin Robespierre julmasti teloitutti vastustajiksi epäilemiään.
Kovahkot penkit Elissa-näyttämön katsomossa, mutta intensiivinen Ei kertonut katuvansa häivytti fyysisen ympäristön kokonaan
TEATTERI | Tommi Kinnusen romaaniin perustuva, seitsemän teatterin yhteistyönä syntynyt ja parhaillaan myös Tampereen Teatterissa pyörivä näytelmä sai Seinäjoen kaupunginteatterin ensi-iltansa.