Kritiikki | Riikka Oksanen | Robin Williamsin persoonaa ei kukaan voi jäljitellä, mutta Aladdinin naissankari saa sentään modernimman käsittelyn.
Elokuva
kritiikki
Ontto pehmoleluelokuva ei onnistu koreilemaan edes ulkokuorellaan – UglyDolls on häpeilemätön mainos
Kritiikki | Riikka Oksanen | Edes rautalangasta väännetty sanoma epätäydellisyyksien hyväksymisestä ei pelasta pehmolelubrändin hahmoihin perustuvaa animaatioelokuvaa.
Kun varjot pitenivät Euroopan yllä – Budapestin auringonlasku kuvaa maata luisumassa sekasortoon
Kritiikki | Riikka Oksanen | Son of Saul -ohjaaja László Nemes näyttää Itävalta-Unkarin painajaismaisen tunnelman ensimmäisen maailmansodan aattona vaaroja uhkaavan yksilön silmin.
Liian pitkä perjantai – kotimainen sissikomedia sopii parhaiten humalaiselle pikkujouluyleisölle
Kritiikki | Valtteri Mörttinen | Karim Sahebin nollabudjetin tuotanto Pitkä perjantai on lähinnä sen tehneen työryhmän oma elämysmatka, jonka hauskuus ei välity yleisöön asti.
Peter Jacksonin elokuva näyttää ensimmäisen maailmansodan lapsisotilaat väreissä, kuin äsken nähtyinä
Kritiikki | Antti Selkokari | Taru sormusten herrasta- ja Hobitti-trilogiat ohjanneen Peter Jacksonin ensimmäinen dokumenttielokuva tekee eläviksi historialliset kuvat sadan vuoden takaa.
Koiranomistajan surrealistinen taisto jatkuu – John Wickin maailmassa kuka vain voi olla palkkamurhaaja
Kritiikki | Kaarina Lehtisalo | Kolmas John Wick -elokuva toistaa sarjan aiemmista osista tuttua nihilististä maailmankuvaa, mutta ei tuo tarinaan mitään kiinnostavaa uutta.