TEATTERI | Vastuunkantaja jakoi Suomen kansaa sota-aikana, mutta tämä päivä kykenee näkemään Rytin ratkaisut päämiehen strategisina velvoitteina.
Anne Välinoro
Teatterin lavalla keho voi olla mitä vain – E. L. Karhu ja Otto Sandqvist Veljelleni-näytelmästä
TEATTERI | Voimme liian helposti sivuuttaa sellaisten ihmisten elämänkokemuksen, joita pidämme mitättöminä, sanoo kirjailija E. L. Karhu.
Linnan juhlien sketsikimara kulkee eikä kumartele – arviossa Mikkelin teatterin ensi-ilta
TEATTERI | Pekka Laasosen ohjauksessa vain kuusi näyttelijää vaihtaa hattua, peruukkia ja frakkia kahdeksaankymmeneen hahmoon.
Arttu Soilumo avaa queer-Tampereen historiallisella kävelyllä – arviossa Peltienkelit
TEATTERI | Tampereen Teatterin Peltienkelit on rakkaudentunnustus Tampereelle ja samalla kertomus ihmisistä kotikaupungissaan, jossa heidän oli pakko piileksiä.
Päivä epäsuositun tytön elämästä – arviossa Kansallisteatterin Veljelleni
TEATTERI | Veljelleni on yksinpuhelu eli monologi, mutta sen esittämisen ohjaaja Otto Sandqvist on jakanut neljälle näyttelijälle.
Näyttämön sietämätön keveys ja huijarin paino – arviossa Espoon teatterin Minna Craucher
TEATTERI | Espoon teatterin ensi-iltamusikaalin päähenkilö Minna Craucher oli hengästyttävä nainen. Hän toimi jo, kun miehet vasta tuskailivat.